Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği-Türkiye Ekonomik İlişkileri | IKT 350 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELİM İNANÇLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye ve AB Ekonomik İlişkilerini incelemek ve çıktılarını irdelemek |
Dersin İçeriği | ABnin tarihsel gelişimi, ABnin tarihi Zirveleri, ABnin yapısı ve yönetimi, Tam üyelik süreci ve Türkiye, Türkiyenin AB üyeliği perspektifi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik entegrasyon teorisini ve etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | AB birlik düşüncesini ve bunu hazırlayan nedenleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Avrupa Birliği´nin kuruluş ve gelişme sürecini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Avrupa Birliği´nin yapısını tanımlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Tek Avrupa senedi ve ortak pazara uyum sürecini değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Maastricht ve Kophenhag zirve kararlarını ve sonuçlarını Türkiye açısından değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
7 | Avrupa Birliği kriterlerini analiz eder | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
8 | Avrupa Birliği ortak politikalarını değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
9 | Avrupa Birliği sürecinde Türkiye´nin konumunu analiz eder | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
10 | Avrupa Birliği´nin ekonomik ve siyasi etkilerini bilir ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
11 | AB´nin Dünya ekonomisi içindeki yeri ve konumunu tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
12 | AB´nin ekonomik bütünleşmesinde gümrük birliği ve Türkiye´nin katılım sürecini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
13 | AB´nin geleceği ekseninde Türkiye´nin yeni arayışlarının neler olabileceğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupada Birlik düşüncesi ve bunu hazırlayan nedenler | Karluk Rıdvan, (2005), s.1-8. |
2 | AB’nin genişleme ve bütünleşmenin uyumlaştırılmasına yönelik yaklaşımlar | Karluk Rıdvan, (2005), s.50-58. |
3 | AB’nin kuruluşu (AKÇT,EURATOM,AET) ve Dünya Ekonomisi içindeki yeri | Karluk Rıdvan, (2005), s.9-17., DTM,(Eylül-2008), s. 1-10. |
4 | AB’nin genişleme süreci, yapısı, organları ve Türkiye´nin Yeri | Karluk Rıdvan, (2005), s.17-47., Öğretim Üyesi Notları |
5 | Tek Avrupa Senedi, Maastricht and Kopenhag Zirve Kararları, Sonuçları ve Türkiye | Karluk Rıdvan, (2005), s.58-84, 180-278., DTM,(Eylül-2008), s. 15-26. |
6 | Amsterdam ve Lüksemburg zirve ve sonuçları ve Türkiye | AB Genel Sekreterliği Dokümanları |
7 | VİZE | VİZE |
8 | Diğer Zirve Kararları Sonuçları ve Türkiye | Karluk Rıdvan, (2005), s.85-115. |
9 | AB Ortak Politikaları I | Karluk Rıdvan, (2005), s.115-135. |
10 | AB Ortak Politikaları II | Karluk Rıdvan, (2005), s.135-180. |
11 | AB ortak Para Birimi (Euro Alanı), AB Ekonomik Krizi ve Türkiye´ye Yansımaları | Karluk Rıdvan, (2005), s.387-413., DTM,(Eylül-2008), s. 69-111. |
12 | AB´nin ekonomik bütünleşmesinde gümrük birliği ve Türkiye´nin katılım süreci | Karluk Rıdvan, (2005), s.413-485. DTM,(Eylül-2008), s. 111-170. |
13 | Tam üyelik Sürecinde Türkiye -AB ilişkilerinin genel olarak değerlendirilmesi | Öğretim üyesi notları |
14 | AB´nin geleceği ve Türkiye´nin yeni arayışları | Öğretim üyesi notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karluk Rıdvan, (2005), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta yay., İstanbul Avrupa Birliği ve Türkiye,(Eylül-2007) DTM, Ankara. |
Ders Kaynakları | Öğretim üyesi notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | ||||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |