Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırma Yöntemleri | SBK 483 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencileri nitel araştırma yöntem ve araçları konusunda farkındalıklarını artırmaktır. Derse katılan öğrenciler nitel araştırma önerisi geliştirmek, veri derlemek ve analiz etmek konusunda yetkinlik kazanır. |
Dersin İçeriği | Sosyal Bilimlerdeki Paradigmalar, Nicel araştırma yöntemlerine karşı Nitel araştırma yöntemleri, Nitel araştırma dizaynı, Nitel veri analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde nitel araştırmanın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Nitel araştırma tasarımı yapar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Farklı nitel veri toplama tekniklerini bilir ve kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Nitel verileri analiz eder ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: niçin nitel araştırma? | |
2 | Sosyal bilimlerin doğası ve gelişimi: Paradigma Savaşları | |
3 | Nitel araştırma desenleri I | |
4 | Nitel araştırma desenleri II | |
5 | Nitel araştırma dizaynı | |
6 | Nitel araştırmada örneklem | |
7 | Gözlem ve Görüşme | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Odak grup görüşmesi | |
10 | Doküman incelemesi ve metafor analizi | |
11 | Nitel veri analizi I | |
12 | Nitel veri analizi II | |
13 | Nitel veri analizi III ve Raporlama | |
14 | Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Yıldırım, A. ve H. Şimşek (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin , Ankara. - Keith F. Punch (2005), Sosyal Araştırmalara Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
Ders Kaynakları | - Kuş, E. (2003), Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | X | |||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | X | |||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | X | |||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 7 | 21 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |