Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması | EPH 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çınar KAYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı süpervizyon altında lider ya da yardımcı lider olarak yapılandırılmış ya da yarı yapılandırılmış bir grubu yönetmektir. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Süpervizyon yönetiminde lider olarak yapılandırılmış bir grubu yönetmek. Yardımcı lider ya da yarı yapılandırılmış bir grubu yönetmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel niteliklerini açıklar. | Anlatım, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğini tanımlar | Anlatım, | Sınav , |
3 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri oluşturur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinliklerini yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma gerçekleştirir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
6 | Vaka yönetim becerilerini ayırt eder. | Anlatım, | Sınav , |
7 | Vaka sonuçlarını değerlendirir. | Anlatım, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel nitelikleri | |
2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğinin tanımını, | |
3 | Dikkate alınması gereken faktörleri, avantajlarını ve sınırlılıkları | |
4 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri | |
5 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri | |
6 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinlikleri | |
7 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma | |
8 | Yapılan grupla rehberlik ve danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere küçük gruplar halinde süpervizyon verilmesi | |
9 | Vaka yönetim becerilerini öğrenmek | |
10 | Vaka sonuçlarını raporlaştırabilmek | |
11 | Grupla psikolojik danışma yapmaya isteklilik | |
12 | Grupla danışma sürecinin önemini takdir ediş. | |
13 | Grup rehberliği etkinliklerini değerlendirme yeterliği | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Acar Nilüfer Voltan (2002) Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar Deneyler. Nobel yay. Ankara Nar, Ray. (1987) Grup psikoterapilerine ilk adım. Erdem Kitapevi Yay. İzmir |
Ders Kaynakları | Yalom, I.D, (1992) Grup psikoterapistinin Teori ve Pratiği, Nobel Tıp Kitapevi. İstanbul. Berg C, Robert. (1998) Group Counseling Concepts and Procedures, Third Ed. AD USA. Corey Gerald (1990) Manuel for Theory And Practice Of Group Counseling, Broooks/cole Publishing com.USA. Dökmen Üstün. (1995) Sosyometri ve Psikodrama, Sistem Yay. İstanbul. Shertzer B., Stone, S.C. (1968) Fundamentals of Counseling, USA Yalom, I.D, (2002)Kısa Süreli Grup Terapileri, Kabalcı Yay. İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | ||||||
1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | X | |||||
2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | ||||||
3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | ||||||
3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | ||||||
4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X | |||||
5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | ||||||
6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | X | |||||
6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | ||||||
7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | X | |||||
8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | ||||||
9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | X | |||||
9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | ||||||
10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |