Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistiksel Veri Analizi | BSO 642 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZKAN IŞIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ERSİN ESKİLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma sürecinin önemli bir aşamasını oluşturan “veri analizini” doğru ve gereklerine uygun yapabilmek ve bulguları doğru yorumlayabilmek, incelenen olay hakkında değerlendirmeler yapabilmenin vazgeçilmez bir zorunluluğudur. Bunun yanında iş dünyasında her gün sayısız problemle karşılaşılmakta ve bu problemler çözüm beklemektedir. Çoğunlukla elde edilen verilerin analizi sonucunda problemler çözüme ulaştırılabilmektedir. Bu dersin amacı, incelenen olayla ilgili verileri doğru bir şekilde elde etme, çeşitli filtrelerden geçirerek analize hazır hale getirme ve SPSS (Statistical Packages for the Social Sciences) programından yararlanarak, amaca en uygun yöntemlerle verileri analiz ederek yorumlayabilme yeteneği kazandırmaktır. Bu dersi alan öğrenci, bir akademisyen ya da bir uygulamacı olarak, incelenen olguyu çözümleyebilecek yeterliliğe sahip olabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, veri kavramı ve veriyi tanıma, amaca uygun olarak seçilecek istatistiksel analizler ve bu bağlamda betimsel istatistikler, iki ve/veya ikiden fazla grup karşılaştırmaları için testler, parametrik olmayan testler, korelasyon ve regresyon analizi ve çok değişkenli istatistiksel analizlerden faktör, kümeleme ve ayırma analizleri konuları işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri Kavramı ve Veri Elde Etme Yöntemleri | |
2 | Veri Analizinde Kullanılacak İstatistiksel Tekniğin Seçimi | |
3 | SPSS Paket Programına Giriş | |
4 | SPSS’te Veri İşlemleri | |
5 | SPSS’te Veri İşlemleri | |
6 | Betimsel İstatistikler | |
7 | İki Grup Karşılaştırması için Testler | |
8 | Varyans Analizi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Parametrik Olmayan Testler | |
11 | Doğrusal Regresyon ve Korelasyon Analizi | |
12 | Faktör Analizi | |
13 | Kümeleme Analizi | |
14 | Ayırma (Diskriminant) Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | ||||||
2 | Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
3 | Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||
4 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||
5 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime | ||||||
7 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
8 | Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma | ||||||
11 | Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
12 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler. | ||||||
13 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|