Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrobilgisayarlı Sistem Tasarımı | ELM 002 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mikroişlemci ve mikrodenetleyici kavramlarını açıklamak, Mikrodenetleyici mimarileri ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Mikrodenetleyici geliştirme ortamı tanıtımı, proje oluşturma ve C dili ile kod yazma, program derleme olgularını öğretmek, Program geliştirme basamaklarında ortaya çıkan hataları bulma ve düzeltme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Mikroişlemci ve mikrodenetleyici kavramları, mikrodenetleyiciler için geliştirme ortamları ve dilleri. Mikrodenetleyici geliştirme ortamı tanıtımı, proje oluşturma ve C dili ile kod yazma, program derleme. Sistemin program kodunu yükleme, sistemi benzetime tabi tutma. Program geliştirme basamaklarında ortaya çıkan hataları bulma ve düzeltme, analiz yöntemleri, durak noktaları (breakpoint), adım adım çalıştırma. Mikrodenetleyici çevre birimlerinin kullanımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | C dilini kullanarak uygulama geliştirir. | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Mikrodenetleyici çevre birimlerini kullanarak program yazabilir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Kesme kaynaklarının öğrenir ve kullanabilme yeteneğini geliştirir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Mikrodenetleyici çevre birimleri ile uygulama geliştirebilir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Çeşitli proje geliştirme araçlarını kullanarak mikrodenetleyicilere yönelik proje tasarımı yapar. | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodenetleyiciler Genel Bakış | |
2 | Mikrodenetleyici mimarisinin tanıtılması | |
3 | Kod geliştirme ortamının tanıtılması ve C dili ile proje oluşturulması | |
4 | C dilinde değişken tanımlamaları, değişken yer ve tür belirleyicileri | |
5 | Mikrodenetleyici port yapıları ve portların kullanılması | |
6 | Kesme kaynakları ve kesme hizmet programı | |
7 | Zamanlayıcı/Sayıcılar | |
8 | Zamanlayıcı/Sayıcı uygulamaları | |
9 | Analog-Dijital (ADC) /Dijital-Analog (DAC) çevre birimleri | |
10 | Darbe-genişlik modülasyon çevre birimi ve modları (PWM) | |
11 | DC motor sürme uygulaması | |
12 | Step motor sürme uygulaması | |
13 | Dahili EEPROM´un kullanımı | |
14 | Asenkron/Senkron seri haberleşme ve modları (UART yapısı ) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Proje / Tasarım | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |