Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Kültür ve İletişim Çalışmaları | BH 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELİH ZAFER ARICAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM OĞUZHAN, Prof.Dr. MELİH ZAFER ARICAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin, iletişim çalışmaları ve görsel kültür ilişkisine yönelik teorik bilgisini artırmak ve toplumsal/kültürel iletişimde görselliğin, imgelerin önemini anlamasına yardımcı olmaktır. Burada görsellik; müzikte, toplumda, politikada, tarihte, sosyal ilişkilerde, cinsiyetçi yaklaşımda ve etnisitede göründüğü biçimleriyle, eleştirel bir bağlamda ele alınır. Bu çerçevede, öğrenciye; kitle iletişimi, kültür endüstrileri, sanatsal ve toplumsal hareketler tarafından üretilen imgeleri, mekan-görüntü bağlamında, görsel sosyolojinin araçlarıyla değerlendirebilmesine yardımcı olunur |
Dersin İçeriği | Kültür ve Görsel İmgeler Popüler Kültürede İmge İmparatorluğu Reklam ve Modada Görsellik Santsal hareketler ve İmgeler Toplumsal Hareketlerde Görsellik Görsel Kültür ve Kent Turizm ve Politik İmgeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görselleri mesaj oluşturmada metin içerisinde etkin kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Görsel algıyı tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | İmajların tutum ve kararlara etkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Gerçeklik ile görüntü arasındaki farkı yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Görsel iletişimde etik değerlere uygun mesaj oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Görsel tasarım ögelerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
7 | Göstergebilim unsurlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel İletişimin Gelişim Süreci | |
2 | Semiyoloji | |
3 | İzleyici ve anlam: İzleyicinin görüntüye yönelik farklı okumaları analiz edilecektir. | |
4 | Görsel Kültür, Dijital Medya ve Küreselleşme: Teknolojik gelişmelerin, temsilin doğasında ne gibi değişikliklere yol açtığı tartışılacaktır | |
5 | Görsel kültürün küresel akışı: Küreselleşmenin görsel kültürdeki etkileri kültür emperyalizmi, küresel markalama gibi kavramlar tartışılacaktır. | |
6 | Görsel kültür ve gündelik hayat: İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak ve imgeleriin kültürel hayattaki yansımaları analiz edilecektir. | |
7 | İmajların Tutum ve Kararlara Etkisi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Görüntü ve Gerçeklik | |
10 | Manipülasyon ve Etik | |
11 | Reklam, tüketim kültürü ve haz: Tüketim toplumu, meta fetişizmi vb. kavramlar ışığında reklamlarda kullanılan görseller analiz edilecektir. | |
12 | Görüntü ve iktidar: İmge ile iktidar arasındaki ilişkinin sanat tarihi, kültürel çalışmalar ya da oryantalist söylem. | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fiske, J. (2003) İletişim Çalışmalarına Giriş, (çev.) Süleyman İrvan, Bilim ve Sanat Yayıncılık, Ankara. Berger, J. (2013) Görme Biçimleri, (çev.) Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul. Barthes, R. (2012) Göstergebilimsel Serüven, (çev.) Mehmet Rifat ve Sema Rifat, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Sartori, G. (2004) Görmenin İktidarı, (çev.) Gül Batuş ve Bahar Ulukan, Karakutu, İstanbul. Miller, R. M. ve Williams, G. A. (2004) The 5 Paths to Persuasion: The Art of Selling Your Message , Warner Business Book, New York. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |