Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişimde Nitel Araştırma Yöntemleri | ILB 633 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MELTEM GÖNDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nitel araştırma yöntemleri ve nitel araştırmanın iletişim araştırmalarında kullanımı hakkında teorik bilgi ve pratik kazandırmak |
Dersin İçeriği | Nitel araştırma yaklaşımı; Veri toplama ve analiz yöntem ve teknikleri; İletişim ve medya çalışmalarında nitel yöntemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nitel araştırmanın temel özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Nitel araştırmanın iletişim çalışmalarındaki rolü ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Ödev, |
4 | İletişim ve medya çalışmalarında nitel araştırma yöntemlerini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Genel hatlarıyla nitel araştırma yaklaşımı:felsefi ve kuramsal temeli; temel özellikleri | |
3 | Nitel araştırma süreci: aşamaları, araştırmacının konumu | |
4 | Nitel araştırmada veri toplama ve veri analizi | |
5 | Nitel araştırmada veri toplama ve veri analizi | |
6 | İletişimde nitel araştırma yöntemleri-Genel bir bakış | |
7 | İletişim etnografisi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eleştirel söylem analizi | |
10 | Göstergebilim | |
11 | Nitel içerik analizi | |
12 | Sözlü tarih çalışmaları | |
13 | Örnek incelemeler | |
14 | Nitel araştırma atölyesi: pratik çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Glesne, C. (2014) Nitel araştırmaya giriş, Anı Y., Ankara Lindlof, T., Taylor, B. (2011) Qualitative communication research methods, Sage P. Yıldırım A ve Şimşek H. (2000). Sosyal bilimlerde niteliksel araştırma yöntemleri. Seçkin Y., Ankara Altheide, D., Schneider, C. (2013) Qualitative media analysis, Sage P. Margrit Schreier (2012) Qualitative content analysis in practice, Sage P. |
Ders Kaynakları | Van Dijk, T ve diğerl. (2003) Söylem ve ideoloji, Su Y., İstanbul Özer, Ö. (2011) Haber söylem ideoloji, Literatürk Y., Konya Güllüoğlu, Ö. (2012) İletişim bilimlerinde araştırma yöntemleri - yazılı metin çözümleme-görsel metin çözümleme, Ütopya Y., Ankara Ergül, H. (2013) Sahanın Sesleri İletişim Araştırmalarında Etnografik Yöntem, Bilgi Üni. Y., İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |