Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür ve Siyaset | RES 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BESİM FATİH DELLALOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modernliğin gelişimine kültürel bir açıdan bakabilme. Bu çerçevede özellikle ünlü Alman düşünürü Walter Benjamin’in çalışmalarına odaklanma |
Dersin İçeriği | Alman düşünür Walter Benjamin’in yapıtlarından yola çıkılarak modern toplumun kültürel bir eleştirisi gerçekleştirme. Bu bağlamda Benjamin’in özellikle “Pasajlar Projesi” başlıklı yapıtında ortaya koyduğu çerçeveyi temel alma. Bu bağlamda modern toplumun temelleri, kent kamusallığı, pasajlar, vitrin ve kültür endüstrisi gibi temalar üzerinden Benjamin’in dil felsefesi, Marksizm, tarih felsefesi, ilerleme hakkındaki görüşleri tartışma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernliğin temel özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Modern kentin toplumsal yaşam üzerindeki etkilerinin farkına varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Walter Benjamin’in çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Kültür kavramının iktidarla ilişkisi hakkında bir farkındalık geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Frankfurt Okulu’nun modern toplum eleştirisi hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Modernlik I | |
3 | Modernlik II | |
4 | Dil | |
5 | Mistisizm | |
6 | Marksizm I | |
7 | Marksizm II | |
8 | Tarih | |
9 | İlerleme | |
10 | Üslup | |
11 | İstisna | |
12 | Coğrafya I | |
13 | Coğrafya II | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | -Dellaloğlu Besim; Benjaminia: Dil, Tarih ve Coğrafya, Ayrıntı, 2012, 185 s. -Dellaloğlu, Besim(derleyen); Benjamin, Say, 2013, 268 s. |
Ders Kaynakları | -BENJAMIN, Walter & ADORNO, Theodor; The Complete Correspondence 1928-1940, Harvard University Press, 1999. -BENJAMIN, Walter; Bin Dokuz Yüzlerin Başında Berlin’de Çocukluk, çev: Tevfik Turan, YKY, İstanbul, 2004. -BENJAMIN, Walter; Brecht’i Anlamak, çev: Haluk Barışcan, Aydın İşisağ, Metis, İstanbul, 1984. -BENJAMIN, Walter; Charles Baudelaire: A Lyric Poet in the Era of High Capitalism,Verso, London, 1985. -BENJAMIN, Walter; Correspondance (1910-1928), Aubier, 1979. -BENJAMIN, Walter; Correspondance (1929-1940), Aubier, 1979. -BENJAMIN, Walter; Çocuklar, Gençlik ve Eğitim Üzerine, çev: Mustafa Tüzel, Dost, Ankara, 2001. -BENJAMIN, Walter; Ecrits Autobiographiques, Choix Essais, 1994. -BENJAMIN, Walter; Ecrits Français, Gallimard, 1991. -BENJAMIN, Walter; Estetize Edilmiş Yaşam, derleyen ve çeviren: Ünsal Oskay, Dost, Ankara, 1982. -BENJAMIN, Walter; Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, çev: Ali Cengizkan, YGS, İstanbul, 2001. -BENJAMIN, Walter; Images de Pensée, Christian Bourgois, 1998. -BENJAMIN, Walter; Le Concept de Critique Esthétique dans le Romantisme Allemand, Flammarion, 1986. -BENJAMIN, Walter; Parıltılar, çev: Yılmaz Öner, Belge, Istanbul, 1990. -BENJAMIN, Walter; Pasajlar, çev: Ahmet Cemal, YKY, Istanbul, 1995. -BENJAMIN, Walter; Sur le Haschich, Christian Bourgois, 1993. -BENJAMIN, Walter; Tek Yön, çev: Tevfik Turan. YKY, Istanbul, 1999. -BENJAMIN, Walter; The Arcades Project, Harward University Press, 2002. -BENJAMIN, Walter; The Origin of German Tragic Drama, Verso, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |