Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziğinde Nadir Kullanılan Makamlar | MZB 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FERDİ KOÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziğinde basit, şed ve mürekkep olarak sınıflandırılan makamların haricinde kalan makamların karar perdeleri esas alınarak yapı ve seyirleri öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Türk müziğinde geçmişe göre günümüzde çok az makam kullanılmaktadır. Kullanılmayan makamların oluşumu, seyirleri, muhteva ettiği makamlar ve kullanıldığı çeşniler dersin içeriğini oluşturmaktadır. Derste nadir kullanılan makamların karar perdeleri referans alınarak makamların incelenmesi yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk müziğinde nadir kullanılan makamlar öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Türk müziğinde nadir kullanılan makamlarda eser meşk edilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk müziğinde nadir kullanılan makamların sınıflandırılması | |
2 | Basit, şed ve mürekkep makamların yapı ve seyirlerinin tekrarı | |
3 | Yegâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
4 | Yegâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
5 | Hüseynî Aşîran perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
6 | Acemaşîran perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
7 | Irak perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
8 | Rast perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
9 | Rast perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
10 | Dügâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
11 | Dügâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
12 | Dügâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
13 | Segâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Konu ile ilgili yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri |
Ders Kaynakları | ÖZKAN, İ.H.; Türk Müziği Nazariyatı ve Usulleri, Kudüm Velveleleri Ötüken Neşriyat, İstanbul 1987; Yakup Fikret Kutluğ, Makamlar, YKY, İstanbul; TRT Nota Arşiv Programı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. | X | |||||
2 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. | X | |||||
3 | Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
4 | Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. | X | |||||
5 | Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
6 | Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. | X | |||||
7 | Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. | X | |||||
8 | Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. | X | |||||
9 | Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. | X | |||||
10 | Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |