Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Yöntemleri SAN 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ELA TAŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. HAMZA GÜNDOĞDU,
Dersin Yardımcıları Yrd. Doç. Dr. Ela TAŞ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bilimsel kriterlere uygun araştırma yapabilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Bilimsel araştırma konusu belirleme, literatür ve tarihi kaynakları kullanma, belge toplama, katalog hazırlama, karşılaştırma, değerlendirme ve sonuç çıkarma.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma alanı sınırlarını tanımlar Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Kaynakları tasnif eder ve kullanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Araştırması için gerekli belgeleri test eder ve ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
4 Eser kataloğu üretir Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Eser kataloğundan karşılaştırmalı yargıya varır Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Araştıracağı konunun yöntemini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat Tarihi biliminin tanımı ve sınırları
2 Sanat Tarihi biliminin araştırma metotları
3 Sanat Tarihi biliminin metotlarına uygun olarak araştırma konusu belirleme.
4 Veri toplama
5 Literatür kullanımı
6 Bilgi ve belgelerin karşılaştırılması
7 Yöntem belirleme
8 Yüzey araştırması ve belgeleme
9 Sınav
10 Bilimsel yazının etik kuralları
11 Dipnot kullanımı
12 Dipnot kullanımı
13 Değerlendirme
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Öğretim üyesi tarafından verilecektir
Ders Kaynakları SÖZEN M.-TANYELİ U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü,İstanbul, 1986.
WölfflIn, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985.
HASOL Doğan., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü,İstanbul, 1975.
TURANİ Adnan ,Sanat Terimleri Sözlüğü,İstanbul, 1993.
ALAÇAM E., Araştırma ve Yayım İlkeleri, Konya, 1991.
ALTUN A.,Dipnot ve Bibliyografya Esasları, İstanbul, 1986.
DAY R.A., Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, (çev.)Fatoş Dilber, Ankara, 1973.
MÜLAYİM Selçuk., Sanat Tarihi Metodu, İstanbul,1983.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme X
2 Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme X
3 Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme X
4 Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. X
5 Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. X
6 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi X
7 Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme X
8 Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6