Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahlak Felsefesi | FEL 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz felsefe sorunları içinde başat bir konumda olan ahlak felsefesi üzerine düşünme ve çalışma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Ahlak kuramlarının kritiğini yapmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak kavramını değişik açılardan çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Hazcı ahlak anlayışlarını faydacı ahlak anlayışları ile karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
3 | Ahlakın kaynağını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Bilim, din ve felsefe açısından ahlak alanını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Evrensel bir ahlak yasasının imkanını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | Etik çözümlemeyi günümüz dünya sorunlarına uyarlar. | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlaki Basiret Nedir? | |
2 | Platon | |
3 | Aristoteles (Nikomakhosa Etik) | |
4 | Aristoteles (Nikomakhosa Etik) | |
5 | Aristoteles (Nikomakhosa Etik) | |
6 | Spinoza | |
7 | Spinoza | |
8 | Kant (Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi) | |
9 | Kant (Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi) | |
10 | Kant (Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi) | |
11 | Meta Etik Kuramlar | |
12 | Meta Etik Kuramlar | |
13 | Meta Etik Kuramlar | |
14 | Meta Etik Kuramlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | ARİSTOTELES; The Nicomachean Ethics, A Commantary by the Late H.H.Joachim, Clarendan Press, Oxford, 1951; Türkçe Çev: Saffet Babür, Hacettepe Üniv. yay. Ankara 1988. BOURKE, J.W; History of Ethics, Doubley inc, New York 1968. BROAD, C.D; Five Types of Ethical Theory, Routlage, London 1971. Encyclopedia of Morals, (Ed.) Vergilius Ferm. Philosophical Library, New York 1956. FRANKENA, W; Ethics, Prentic Hal inc, New Jersey 1963. HABERMAS, J; Moral Concsiousness and Commucunative Action, Trans. Cristian Lenhard ve Shierry Weber Nicholsen, Polity Pres, Cambridge 1990. HUDSON, W.D; Modern Moral Philosophy, McMillian Press, London, 1970. KANT, İ; Grundlegung Zur Metaphysık Der Sitten (Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi, Çev: İoanna Kuçuradi, Hacettepe Univ. Yay, Ankara 1982. KERNER, G; The Revelution in Ethical Theory, Oxford Üniv. Press, Oxford 1966. MCCLOSKEY, H.J; Meta Ethics and Normatif Ethics, Martinius Nijhoff, The Hauga 1969. MAC INTAYRE, A; A Short Story of Ethics, Mc Millian, New York 1966. MOORE, G.E; Principia Ethica Cambridge Üniv. Press (1968 baskısı). POYRAZ, H; Dil ve Ahlak, Vadi Yay, Ankara, 1996. SİNGER, P; (Ed.) A Companion to Ethics, Basil Blackweel ltd, Oxford 1993. SPINOZA; Ethics J. M. Dent and Sons Ltd, London 1938. STEVENSON, C.L; Ethics and Language, Yale Üniv. Press 1944 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatürü inceler ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |