Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hz. Muhammed Dönemi | ITS 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hz. Peygamber dönemi hâdiselerinin tarih rivayetlerine dayalı olarak detaylı bir şekilde incelenmesi ve rivayet tenkitlerinin yapılması |
Dersin İçeriği | Hz. Peygamber Döneminin önemli hadiselerini kaynak eserlere dayalı ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hz. Muhammed´in çocukluğu ve gençliği ile ilgili rivayetleri irdeler. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Vahyin gelişi ve gelişmelerle ilgili rivayetleri analiz eder. | Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Eman hicret ilişkisini ve bu bağlamda Arap kültürünün temel sorunlarını çözümler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Medine Vesikasını kaynaklar ışığında özetler. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Seriyye ve gazveler hakkındaki rivayetleri tenkit yöntemleriyle inceler. | Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Hz. Muhammed´in şemaili ve özellikleri ile ilgili nakilleri tartışır. | Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam öncesi Mekke | |
2 | Hz. Muhammedin doğumu, çocukluğu ve gençliği | |
3 | Vahiy ve Peygamberlik | |
4 | Davet dönemi: Muhalefet ve mücadele | |
5 | Hicret: Habeşistana ve Medineye hicret | |
6 | Medine Vesikası | |
7 | Seriyyeler | |
8 | Gazveler | |
9 | Mekkeli müşriklerle münasebetler | |
10 | Yahudilerle münasebetler | |
11 | Münafıklarla münasebetler | |
12 | Hz. Muhammedin Şemaili | |
13 | Hz. Muhammedin Eşleri | |
14 | Hz. Muhammedin Özellikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] İbn Hişâm (1955), Sîre, Kahire. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |