Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarih Yazımı ve Yaklaşımlar | OMM 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAŞİM ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatma KOÇAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih yazımının tarihsel süreç içerisinde nasıl şekillendiğini öğrenme |
Dersin İçeriği | Tarih yazıcılığı ve yaklaşımlarını ayrıntılı ele alma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih yazıcılığının ortaya çıkışını ve gelişimini kavrar | ||
2 | Osmanlı kuruluş dönemi tarih yazıcılığının Türk tarih yazıcılığındaki yerini belirler | ||
3 | Modern dönem öncesi Osmanlı Tarih yazıcılığını değerlendirir | ||
4 | Dünyadaki tarih okullarını tanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarih yazımının ortaya çıkışı | |
2 | Kuruluş dönemi Osmanlı tarih yazıcılığı | |
3 | 16. ve 17. yüzyıllarda Osmanlı tarih yazıcılığı | |
4 | Vakanüvislik | |
5 | Dünyada ve Türkiyede tarih yaklaşımları | |
6 | Alman tarihçi okulu | |
7 | Avusturya çevresi | |
8 | Annales Okulu | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Annales Okulunun Türkiyedeki etkileri | |
11 | İngiliz tarih felsefecilerinin görüşleri | |
12 | Amerikan tarihçilerinin görüşleri | |
13 | Tartışma ve değerlendirme | |
14 | Sonuç: Tarihe nasıl yaklaşmalıyız? |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı, İstanbul 1995. 2- Bekir Kütükoğlu, Vekayinüvis, c: XIII, ss. 271-287. 3- İlhan Tekeli, Tarih Yazımı Üzerine Düşünmek, Dost Kitapevi, Ankara 1997. 4- Emre Bağce, Frankfurt Okulu, İstanbul 2006. 5- Peter Burke, Fransız Tarih Devrimi: Annales Okulu, Ankara 2002. 6- R. G. Collingwood, Tarih felsefesi Üzerine Denemeler, İstanbul 2000. 7- Keith Jenkins, Tarihi Yeniden Düşünmek, Ankara 1995. 8- Söğütten İstanbula, Ankara 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |