Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
T.C.Tarihi Araştırma Metod ve Bibliygrafyası | TCT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | T. C. Tarihi ile alakalı bilgilerin kazanılması, dönemim sonunda öğrencilerin nasıl araştırma yapacaklarını öğrenmeleri. |
Dersin İçeriği | T. C. Tarihi´nde kaynakların öğrenilmesi ve öğrencilerin araştırma kabiliyetlerinin kazandırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | T. C. Tarihinde Araştırma ve Bibliyografyası hakkındaki kaynakları listeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Araştırma yöntemlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
3 | Yazım öncesi safhalarının ne şekilde yapılacağını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
4 | Araştırma ve yazım safhasının genel özelliklerini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
5 | Kaynak eserlerin (arşiv kaynakları, gazete ve hatıralar vb.) kullanımını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Araştırmanın sonuçlandırılması safhasını planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili | |
2 | Türkiye Cumhuriyeti tarihinde araştırma yöntemleri | |
3 | Kaynak tespiti | |
4 | Bilgileri toplama ve sınıflandırma | |
5 | Araştırmanın yazım safhası | |
6 | Kaynak olarak Nutuk | |
7 | Kaynak olarak basın | |
8 | Arşivler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Arşiv kaynaklarının tahlili | |
11 | Belge kullanımı | |
12 | Gazete ve hatıralar | |
13 | Araştırmanın sonuçlandırılması | |
14 | Sonuç ve değerlendirmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İsmail Özçelik, Tarih Araştırmalarında Metot, Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |