Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyatta Modernizm ve Post Modernizm | ADE 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dudu UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modernizm ve post modernizm kavramlarını disiplinlerarası bir yaklaşımla incelemek, modernist ve postmodernist yazını karşılaştırmak. |
Dersin İçeriği | Modern kavramından post modern kavramına geçiş süreci, postmodern düşünce kavramı, temel özellikleri, dünyada ve Türkiyede postmodern kavramına bakış açısı, postmodern kavramı üzerinde disiplinler arası araştırma-inceleme ve uygulama çalışmaları gerçekleştirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, modernite ve modernizm kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Öğrenciler, Postlu kavramların ortaya çıkışını kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Öğrenciler, modern kavramından postmodern kavramına geçiş sürecini farklı boyutlarıyla kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Öğrenciler, postmodernite ve postmodernizm kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Öğrenciler, söz konusu kavramlar hakkında disiplinler arası inceleme ve tartışma yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
6 | Öğrenciler, yazın alanında modernizmi ve postmodernizmi karşılaştırarak anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
7 | Öğrenciler, bir yapıtı modern ve postmodern kılan unsurları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
8 | Öğrenciler, postmodern bir metni analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farklı Açılardan Modernite ve Modernizme Özet Bir Bakış | |
2 | Modernitede Gerçekliğin Açılımı | |
3 | Ussal Eleştirinin Eleştirisi Olarak Romantizm | |
4 | Bilimsel Ekinsel ve Felsefi Paradigma Dönüşümleri | |
5 | Nietzschede Estetik Evren | |
6 | Gerçekçilik ve Doğalcılık | |
7 | Empresyonizm | |
8 | Postmodern Evrene İlişkin Araştırmalar | |
9 | ARASINAV | |
10 | II. Dünya Savaşı ve Paradigmalar | |
11 | Postmodern Evrene Giriş | |
12 | Postmodern Düşüncenin Açılımı | |
13 | Postmodern Düşüncenin Temel Özellikleri | |
14 | Postmodern Metin, Okur ve Okuma Edinimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] KIZILER, Funda (2006); Moderniteden Postmoderniteye Kavramsal Bir Yolculuk, Salkımsöğüt Yayınları, Konya. [2] ECEVİT, Yıldız (2001); Türk Romanında Postmodernist Açılımlar, İletişim Yayınları, İstanbul. [3] PARLA, Jale (2000), Don Kişottan Bugüne Roman, İletişim Yay., İstanbul. [4] DOLTAŞ, Dilek (1999), Postmodernizm: Tartışmalar ve Uygulamalar, Telos Yay., İstanbul. [5] PETERSEN, Jürgen (1991), Der Deutsche Roman Der Moderne, Metzler Ver., Stuttgart. [6] ECO, Umberto (1996), Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, çev. K. Atakay, Can Yay., İstanbul. [7] Yay. haz. BATUR, Enis (1998), Modernizmin Serüveni, YKY, İstanbul. [8] SCHNEIDER, Norbert (1997), Geschichte der Aesthetik von der Aufklaerung bis zur Postmoderne, Reclam Ver. (Nr. 9457), Stuttgart. [9] BAKHTİN, Mikhail (2001), Karnavaldan Romana, çev. C. Soydemir, Ayrıntı Yay., İstanbul. [10] LYOTARD, Jean F. (1990), Postmodern Durum, çev. A. Çiğdem, Ara Yay., İstanbul. [11] ROSENAU, Pauline M. (1998), Post-modernizm ve Toplum Bilimleri, çev. T. Birkan, Ark Yay., Ankara. [12] WELSCH, Wolfgang (2002), Unsere Postmoderne Moderne, Akademie Ver., Berlin. [13] HARVEY, David (1997), Postmodenliğin Durumu, çev. S. Sarman, Metis Yay., İstanbul. [14] JAMESON, Fredric (1994), Postmodernizm, çev. N. Plümer, YKY, İstanbul. [15] BEST, Steven-KELLNER, Douglas (1998), Postmodern Teori, çev. M. Küçük, Ayrıntı Yay., İstanbul. [16] SARUP, Madan (1997), Post-yapısalcılık ve Postmodernizm, çev. B. Güçlü, Ark Yay., Ankara. [17] ŞAYLAN, Gencay (1999), Postmodernizm, İmge Yay., Ankara. [18] Hrsg. von WITTSTOCK, Uwe (1994), Roman oder Leben, , Reclam Ver. (Nr. 1516), Leipzig. [19] SÜSKIND, Patrick (1994), Das Parfum, Diogenes Ver., Zürich. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. | X | |||||
4 | Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. | X | |||||
5 | Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |