Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal İşaret İşleme | MEK 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİN KAÇAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sayısal işaret işleme tekniklerini öğrenmelerini, bu teknikleri farklı alanlara uygulayabilme ve bu teknikleri kullanarak sayısal filtre tasarlayabilme yeterliliklerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Sayısal işaret işleme tekniklerinin öğrenilmesi. İşaret işlemenin farklı alanlara uygulamalarının incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayısal İşaret İşleme tekniklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | İşaret işleme algoritmalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | İşaret işleme entegrelerinin üstünlüklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | İşaret işleme tekniklerini farklı alanlara uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, |
5 | Sayısal işaret işlemcilerin genel yapısı hakkında bilgi verir. | Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Farklı alanlardaki işaret işleme uygulamalarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Bir sayısal filtre bloğunun yapısı hakkında karar verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Sayısal bir filtreyi tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayısal işaret işleme ve avantajları. | [1] |
2 | Sayısal işaret işlemcilerin diğer yapılarla karşılaştırılması. | [2,3,4] |
3 | İşaret işlemcilerde kullanılan sayısal gösterimler. | [2,3,4] |
4 | Gerçek-zamanlı işaret işlemede kullanılan teknikler. | [1,2] |
5 | Örnekleme işleminin önemi ve karşılaşılan problemler. | [1] |
6 | Nicelendirme işleminde karşılaşılan hatalar. | [1] |
7 | Sayısaldan analoğa dönüşümde karşılaşılan hatalar. | [1] |
8 | Sayısal işaret işlemcilerin genel özellikleri. | [1] |
9 | Ara Sınav | [1] |
10 | İşaret işlemede kullanılan dönüşüm yöntemleri | [1] |
11 | Sayısal filtre tasarımında izlenecek adımlar. | [1] |
12 | Sonlu vuru cevabı (FIR) filtreleri. Sonsuz vuru cevabı (IIR) filtreleri. Farklı filtre yapıları. | [1] |
13 | Ses ve görüntü işleme uygulamalarında kullanılan teknikler. | [2,3,4] |
14 | Farklı alanlarda yapılmış uygulama örnekleri. | [2,3,4] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Eskikurt, Halil İbrahim; İşaret İşleme Ders Notları, SAÜ TEF, 2007 |
Ders Kaynakları | [2] Emmanuel J. Ifeachor, Barrie W. Jervis, Dijital Signal Processing, A practical approach, Addison-Wesley Publishing Company, UK, 1993. [3] Marven, C. and Ewers, G., A simple approach to Digital Signal Processing, Texas Instruments, UK, 1994. [4] Handbook for Digital Signal Processing, Mitra, S.K. and Kaiser, J.F., John Wiley & Sons, USA, 1993. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | X | |||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |