Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Ticaret | EBT 543 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT KOCABIÇAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1970lerde başlayan elektronik ticaret, internetin 1990ların ikinci yarısından itibaren tüm dünyada hızla yayılması ile büyük ivme kazanmıştır. Bu derste internet üzerinden yapılan bu ticaret modelinin özellikle teknoloji açısından değerlendirilmesi ve oluşturulmasıyla ilgili kavramları uygulamalı olarak sunmak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | e-Ticaret nedir? e-Ticaret modelleri ve kavramlar. Türkiyedeki başarılı e-ticaret örnekleri. Dünyadaki başarılı e-ticaret örnekleri. e-Ticaret girişiminin planlanması. e-Ticaret web sitesinin oluşturulması. Açık kaynak kod yazılımıyla örnek bir e-Ticaret sitesi oluşturmak. e-Ticaret Ödeme Sistemleri. e-Ticarette Güvenlik. e-Ticareti tanıtmak ve geliştirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | e-Ticaret modellerini bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | e-Ticaret uygulaması geliştirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | e-Ticaret nedir? | |
2 | e-Ticaret modelleri ve kavramlar | |
3 | Türkiyedeki başarılı e-ticaret örnekleri | |
4 | Dünyadaki başarılı e-ticaret örnekleri | |
5 | e-Ticaret girişiminin planlanması | |
6 | e-Ticaret web sitesinin oluşturulması | |
7 | Açık kaynak kod yazılımıyla örnek bir e-Ticaret sitesi oluşturmak | |
8 | Açık kaynak kod yazılımıyla örnek bir e-Ticaret sitesi oluşturmak | |
9 | Açık kaynak kod yazılımıyla örnek bir e-Ticaret sitesi oluşturmak | |
10 | Açık kaynak kod yazılımıyla örnek bir e-Ticaret sitesi oluşturmak | |
11 | Açık kaynak kod yazılımıyla örnek bir e-Ticaret sitesi oluşturmak | |
12 | e-Ticaret Ödeme Sistemleri | |
13 | e-Ticarette Güvenlik | |
14 | e-Ticareti tanıtmak ve geliştirmek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Laudon, K. C., Traver, C.G., E-Commerce Business, Technology, Society, Pearson International Edition, 2009. |
Ders Kaynakları | ÖZMEN, Şule., Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu Eticaret, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2003. Kienan, B., e-Ticaret, Arkadaş Yayınları, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |