Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reaktif Araürünler I | KIM 681 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | organik kimyadaki tepkimeleri ve oluşabilecek ürünlerin hangi araürün üzerinden yürüyerek oluşacağını ve hangi şartlarda hangi araürün üzrinden yürüyeceğini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Giriş ve Genel Bilgiler, Karbokatyonlar, SN1 ve SN2 yer değiştirme tepkimelerindeki sınırlar, Karboanyonlar, Radikaller, Kekule yapısında olmayanr reaktif araürünler, karbenler ve kararlılıkları, Atomik Karbon, nitrenler, Araürün tepkimeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organik kimyanın temellerini kavrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Organik reaksiyon mekanizmalarını kavrar ve yorumlar, | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | reaksiyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur, | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Ürünlerin nasıl oluştuğunu kavrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | tepkimelerdeki araürünler arasındaki farkları öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Hangi şartlarda hangi ara ürünleri oluşturacağı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Çok kademeli reaksiyonları planlar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Organik bileşiklerin reaktivitelerini kıyaslar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Bilgiler | |
2 | Karbokatyonlar | |
3 | SN1 ve SN2 yer değiştirme tepkimelerindeki sınırlar | |
4 | Karboanyonlar | |
5 | Radikaller | |
6 | Kekule yapısında olmayanr reaktif araürünler | |
7 | Organik Radikal iyonlar | |
8 | Singlet Karben | |
9 | Siglet karbenin kararlılıkları | |
10 | Vize | |
11 | Triplet Karben | |
12 | Atomik Karbon | |
13 | Nitrenler | |
14 | Araürünlerin tepkimeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Robert A.Moss, Matthew S. Platz, Maitland Jones, Reactive Intermediate Chemistry, Wiley-İnterscienc, USA, New jersey, 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |