Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karayolu ve Havaalanı Üstyapı Tasarımı | INM 593 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Karayolu Üstyapıları konusunda çalışacak öğrencilere üstyapı tasarımında gerekli temel altyapının sağlanması amacına yönelik olarak, Esnek ve Rijit Üstyapılar ile, Havaalanı Üstyapılarının tasarımı ile ilgili analitik ve analitik-ampirik yöntemler hakkında detaylı bilgi verilecek ve adi geçen konularda proje yaptırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Ana hatları ile dersin içeriği: |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GİRİŞ | |
2 | ÜSTYAPI SEÇİM METODOLOJİSİ | |
3 | HAREKETLİ YÜKLER ALTINDA ÜSTYAPILARIN DAVRANIŞI | |
4 | ESNEK ÜSTYAPILAR İÇİN GERİLME TEORİLERİ | |
5 | RİJİT ÜSTYAPILAR İÇİN GERİLME TEORİLERİ | |
6 | ESNEK ÜSTYAPILARIN ANALİTİK YÖNTEMLE TASARIMI | |
7 | ESNEK ÜSTYAPILARIN ANALİTİK-AMPRİK YÖNTEMLE TASARIMI | |
8 | ESNEK ÜSTYAPILARIN TAKVİYESİ | |
9 | RİJİT ÜSTYAPILARIN ANALİTİK YÖNTEMLE TASARIMI | |
10 | RİJİT ÜSTYAPILARIN ANALİTİK-AMPRİK YÖNTEMLE TASARIMI | |
11 | RİJİT ÜSTYAPILARIN TAKVİYESİ | |
12 | HAVAALANI ÜSTYAPILARININ ANALİTİK YÖNTEMLE TASARIMI | |
13 | HAVAALANI ÜSTYAPILARININ ANALİTİK-AMPRİK YÖNTEMLE TASARIMI | |
14 | HAVAALANI ÜSTYAPILARININ TAKVİYESİ |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. The Design and Performance of Road Pavements, P. Croney, D. Croney, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|