Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kablosuz Algılayıcı Ağlar | EBE 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Kablosuz Ağlar |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT ÇAKIROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kablosuz Algılayıcı Ağlar bilgisayar ağları alanındaki güncel konulardan birisi olması sebebiyle hem endüstriyel uygulama alanlarında hem de akademik çalışmalarda popüler bir konudur. Oldukça yeni olan bu konu yüksek lisans veya doktora yapmayı hedefleyen araştırmacılar için bakir bir konudur. Bu ders Kablosuz Algılayıcı Ağları öğrenme ve KAA’ları kullanarak çeşitli uygulamalar geliştirebilme adına önemli bir yardımcı araçtır |
Dersin İçeriği | Kablosuz Algılayıcı Ağların (KAA)’ın tanıtılması, KAA Düğüm yapısı, KAA’ların uygulama alanları, KAA katmanlı ağ yapısı, KAA’lar için geliştirilen ortam erişim ve yönlendirme protokolleri,KAA’ların modellenmesi ve benzetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kablosuz algılayıcı düğümleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | kablosuz algılayıcı ağ uygulama alanlarını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
3 | Kablosuz algılayıcı ağla için geliştirilen protokolleri kavrar | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Kalbosuz algılayıcı ağlar için geliştirilen benzetim yazılımını kullanır. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kablosuz Algılayıcı Ağların Tanıtılması | |
2 | Düğüm Yapısı ve Günümüzdeki Ticari Düğümler | |
3 | KAA’ların Uygulama Alanları | |
4 | KAA’ların Katmanlı Ağ Yapısı | |
5 | KAA’larda Fiziksel Katman Özellikleri | |
6 | KAA’larda Veri Bağı Katmanı ve Ortam Erişim Protokolleri | |
7 | KAA’larda Yönlendirme Katmanı ve Geliştirilen Protokoller | |
8 | KAA’larda ulaşım ve Uygulama Katmanı | |
9 | KAA’ların Modellenmesi ve Benzetimi | |
10 | Proje çalışması | |
11 | Proje çalışması | |
12 | Proje çalışması | |
13 | Proje çalışması | |
14 | Proje çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders slaytları, Doç.Dr. Murat ÇAKIROĞLU |
Ders Kaynakları | 1. Feng Zhao and Leonidas Guibas, Wireless Sensor Networks: An Information Processing Approach (ISBN 1-55860-914-8), 2004. 2. I.F. Akyildiz, W. Su, Y. Sankarasubramaniam and E. Cayirci, “Wireless Sensor Networks: A Survey,” Computer Networks, Vol. 38, No. 4, pp. 393-422, March 2002. 3. Wei Ye, J. Heidemann, Deborah Estrin. “An energy-efficient MAC protocol for wireless sensor networks,” IEEE Infocom, pages 1567–1576, NY, June 2002. 4. www.omnetpp.org, OMNET++, Ayrık Olay Tabanlı Benzetim Yazlımı 5. http://www.xbow.com/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
10 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
10 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |