Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kaynaştırma Eğitimi | CGP 116 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocukların normal eğitim kurumlarında kaynaştırma eğitimi almaları ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazanmak. |
Dersin İçeriği | Kaynaştırma eğitiminin amaçları, önemi ve ilkeleri; kaynaştırma eğitiminin aşamaları; kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen etmenler; kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türleri ve dereceleri; normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama; sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama, uygulama ve değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynaştırma eğitiminin amaçlarını, önemini ve ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Kaynaştırma eğitiminin aşamalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel derecelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
7 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
8 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırma eğitiminin amaçları, önemi ve ilkeleri | |
2 | Kaynaştırma eğitiminin aşamaları | |
3 | Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen etmenler | |
4 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türleri | |
5 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel dereceleri | |
6 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama | |
7 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama | |
8 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | |
9 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | |
10 | YIL İÇİ SINAV | |
11 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygulama | |
12 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygulama | |
13 | Eğitim ortamında kaynaştırma öğrencilerini ve uygulanan etkinliği değerlendirme | |
14 | Eğitim ortamında kaynaştırma öğrencilerini ve uygulanan etkinliği değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ataman, A.(2005), (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005, 2. Sucuoğlu,B. (1994), Kaynaştırma Programlarında Anne Baba Katılımı. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi. 2(2) 3. Eripek, S. “Engelli Çocukların Normal Sınıflar Yerleştirilmesi Kaynaştırma” Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. S.157-167 4. Kırcaali, G. ve Batu, S. (2005), Kaynaştırma. Kök yayıncılık, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |