Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Dönemde Matematik Öğretimi | CGP 117 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematiksel düşünmenin gelişimine katkıda bulunarak, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramları kazandırmak |
Dersin İçeriği | Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, zıt kavramlar, örüntü, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma, çocuklarda matematik dilinin kullanılması, matematik köşesinin planlanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde matematik eğitiminin yeri ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili yaklaşımları kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Matematik köşesinin nasıl hazırlanacağını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Çocuklarına yönelik matematik öğretim materyali geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Okul öncesi dönemde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlarını (sayı sayma, çokluk, zıt kavramlar, örüntü ve temel geometrik şekiller vb.) açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematiğin okul öncesinde kullanımı | |
2 | Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili yaklaşımlar | |
3 | Okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi | |
4 | Okul öncesi dönemde sayı kavramı | |
5 | Okul öncesi dönemde sınıflandırma, eşleştirme, karşılaştırma kavramı | |
6 | Okul öncesi dönemde uzay, geometri ve geometrik şekiller kavramı | |
7 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: müzik, oyun | |
8 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: dil, fen ve doğa | |
9 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: kavram haritası, görsel sanat eğitimi | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde dramadan yararlanma | |
12 | Matematik köşesinin planlanması | |
13 | Matematik kavramlarını kullanarak etkinlik hazırlama | |
14 | Matematik kavramlarını kullanarak hazırlanan etkinlikleri değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Akman, B. (2012 ) (Ed. )Okulöncesi Matematik Eğitimi, Pegem Yayıncılık, Ankara |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |