Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Ruh Sağlığı | CGP 207 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk ruh sağlığı, çocuk psikolojisi ruh sağlığı dönemleri gibi temel bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Ruh sağlığı kavramı,Çeşitli teoriler,Psikolojik olgunluk,Çocuk ruh sağlığı,Ruh sağlığının dönemleri,Zeka gelişimi,Aile,Çocuk yetiştirme,Özel sorunlar,Davranış bozuklukları,Hiperaktivite,Çocukluk depresyonu,Özel öğrenme güçlükleri, Süreğen hastalık,Süreğen hastalığı olan çocukların gelişim özellikleri,Çocukların fiziksel özellikleri,Çocukların kişilik özellikleri,Önleme ve erken tanı,Hastalığı en aza indirecek tıbbi önleme yolları,Aile işbirliği ve bilgilendirmenin önemi,Süreğen hastalığı olan çocukların eğitimi,Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları,Çocuk ,aile, personel etkileşimi,Hastanede oyun ve oyun odaları,Hastane okulları,Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim,Farklı öğretim materyalleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığı kavramı ve Çeşitli teorileri ve Psikolojik olgunluk ve Çocuk ruh sağlığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Zeka gelişimi ve Aileyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Özel sorunlar ev Davranış bozukluklarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Hiperaktivite, Çocukluk depresyonu ve Özel öğrenme güçlüklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Süreğen hastalıkları ve Süreğen hastalığı olan çocukların gelişim özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Çocukların fiziksel ve kişilik özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Önleme ve erken tanı ve Hastalığı en aza indirecek tıbbi önleme yollarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Farklı öğretim materyallerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Çocuk, aile, personel etkileşimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Hastanede oyun ve oyun odalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Hastane okullarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitimi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ruh sağlığı kavramı ve Çeşitli teoriler | [2] Sayfa:7-14 |
2 | Psikolojik olgunluk, Çocuk ruh sağlığı | [2] Sayfa:14-19 |
3 | Ruh sağlığının dönemleri, Aile ve Özel sorunlar | [2] Sayfa:19-25 |
4 | Çocuk yetiştirme ve Davranış bozuklukları | [2] Sayfa:25-31 |
5 | Hiperaktivite | [2] Sayfa:31-39 |
6 | Çocukluk depresyonu, Özel öğrenme güçlükleri | [2] Sayfa:39-45 |
7 | Süreğen hastalık ve Süreğen hastalığı olan çocukların gelişim özellikleri | [2] Sayfa:45-49 |
8 | YIL İÇİ SINAV | |
9 | Çocukların fiziksel ve kişilik özellikleri | [5] Sayfa:49-55 |
10 | Önleme ve erken tanı Hastalığı en aza indirecek tıbbi önleme yolları | [5] Sayfa:55-71 |
11 | Aile işbirliği ve bilgilendirmenin önemi ve Süreğen hastalığı olan çocukların eğitimi | [5] Sayfa:71-78 |
12 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları ve Çocuk ,aile, personel etkileşimi | [5] Sayfa:78-84 |
13 | Hastanede oyun ve oyun odaları ve Hastane okulları | [5] Sayfa:84-98 |
14 | Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim ve Farklı öğretim materyalleri | [5] Sayfa:98-114 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Birlikte Büyütelim Çocuk Ruh Sağlığı(2005)Z. Bengi Semerci,Alfa Basım Yayım Dağıtım,İstanbul [2]Çocuk Ruh Sağlığı(2005)Alanur ÖZALP,Epsilon Yayınevi,İstanbul [3]Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi(2001)Fatma Gül Cirhinlioğlu,Nobel Yayn.İstanbul [4]Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları(2005)Rasim Bakırcıoğlu,Anı Yayn,İstanbul [5]Özel Eğitime Giriş(2005)Atilla Cavkaytar, İbrahim H. Diken,Kök Yayınevi,Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |