Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hazır Giyim ve Konfeksiyon Makineleri | TTP 211 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REFİKA SEDA YANIKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere hazır giyim ve konfeksiyon alanında iş akışını kavratmak, iş akışına uygun olarak makineleri sınıflandırmak, hazır giyim ve konfeksiyon üretim hattındaki makinelerin görevlerini ve gerekliliğini kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Hazır giyim ve konfeksiyon işletmelerinin sınıflandırılması, hammadde deposunda kullanılan makineler, model tasarım bölümünde kullanılan makineler, düz dikiş makinesi ve makineyi oluşturan temel elemanlar ile dikim bölümünde kullanılan özel dikiş makineleri, ütü bölümünde kullanılan ütü ve presler, ambalajlama bölümünde kullanılan makineler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hazır giyim ve konfeksiyon işletmelerinin sınıflandırılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Hazır giyim ve konfeksiyon işletmelerindeki iş akışı hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Hazır giyim ve konfeksiyon işletmelerindeki üretim hattında yer alan makinelerin sınıflandırılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Hazır giyim ve konfeksiyon işletmelerindeki üretim hattında yer alan makinelerin görevleri hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Ütü bölümünde kullanılan ütüler hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Ütü bölümünde kullanılan presler hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | Ambalajlama işlemi ve ambalaj bölümünde kullanılan makineler hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaçları, konuların içeriği, işlenişi | |
2 | Hazır giyim ve konfeksiyon işletmelerinin sınıflandırılması | |
3 | Hazır giyim sanayinin bölümleri, iş akışı, makinelerin sınıflandırılması | |
4 | Hammadde deposunda kullanılan makineler | |
5 | Kalıp hazırlama teknikleri ve kalıp hazırlama bölümünde kullanılan makineler | |
6 | Kumaş kontrolleri ve makineleri, Pastal hazırlama - çoğaltma yöntemleri ve makineleri | |
7 | Kesim bölümünde kullanılan makineler | |
8 | Düz dikiş makineleri, bölümleri | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Dikim bölümündeki özel dikiş makineleri | |
11 | Dikim bölümündeki spesiyal dikiş otomatları | |
12 | Ütü bölümünde kullanılan ütüler | |
13 | Ütü bölümünde kullanılan presler | |
14 | Ambalajlama işlemleri ve ambalajlama bölümünde kullanılan makineler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Bilgisayar destekli kalıp hazırlama, model uygulama ve dikiş tekniklerini kullanarak çeşitli konfeksiyon ürünlerinin üretimini gerçekleştirebilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |