Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş ve Zaman Etüdü | TTP 227 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REFİKA SEDA YANIKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerde verimliliği arttırmak amacıyla uygulanan tekniklerden biri olan iş ve zaman etüdünün ne şekilde yapılması gerektiği ve önemini, başlıca kavramları ve yöntemlerini uygulamalarla öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İş etüdünün tanımı, başlıca konu ve kavramları, verimlilik, organizasyon ve ergonomi, veri tespiti, zaman kaydı ve ölçüm metotları, iş şekillendirme ve iş öğretimi hakkında bilgi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş etüdünün tanımı, önemi, başlıca konu ve kavramları hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Zaman etüdünün tanımı, önemi, başlıca konu ve kavramları hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Verimlilik, organizasyon ve ergonomi hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Verimlilik artırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Veri tespiti, zaman kaydı ve ölçüm metotları hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
6 | Randımanlı iş şekillendirmesi hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
7 | Başkasına iş öğretimi hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaçları, konuların içeriği, işlenişi | |
2 | Verimlilik arttırma teknikleri | |
3 | İş etüdünün tanımı, önemi, başlıca konu ve kavramları | |
4 | Zaman etüdünün tanımı, önemi, başlıca konu ve kavramları | |
5 | Standart zaman ve gerçek zaman, kronometrik zaman etüdü | |
6 | Zaman kaydı ve ölçüm yöntemleri | |
7 | Verimlilik, iş organizasyonu ve ergonomi | |
8 | Verimlilik, iş organizasyonu ve ergonomi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Veri tespit yöntemleri | |
11 | İş, zaman ve hareket etüdü ile ilgili çalışmaların organizasyonu | |
12 | Randımanlı iş şekillendirmesi | |
13 | İş öğretimi | |
14 | İş ve zaman etüdünün endüstriyel uygulamalarından örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Bilgisayar destekli kalıp hazırlama, model uygulama ve dikiş tekniklerini kullanarak çeşitli konfeksiyon ürünlerinin üretimini gerçekleştirebilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |