Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Tasarımı | MMM 407 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CUMA BİNDAL, Prof.Dr. AHMET ÖZEL, Prof.Dr. AHMET ALP, Prof.Dr. HATEM AKBULUT, Prof.Dr. KENAN YILDIZ, Prof.Dr. SEFER CEM OKUMUŞ, Doç.Dr. YILDIZ YARALI ÖZBEK, Doç.Dr. NURAY CANİKOĞLU, Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN, Doç.Dr. GÖZDE FATMA ÇELEBİ EFE, Prof.Dr. UĞUR ŞEN, Doç.Dr. EDİZ ERCENK, Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, Doç.Dr. MEHMET OĞUZ GÜLER, Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ, Doç.Dr. AYSUN AYDAY, Prof.Dr. FATİH ÜSTEL, Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA AKÇİL, Prof.Dr. NİL TOPLAN, Prof.Dr. SAKİN ZEYTİN, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, Doç.Dr. SERDAR ASLAN, Prof.Dr. MEDİHA İPEK, Prof.Dr. AKIN AKINCI, |
Dersin Yardımcıları | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metalurji ve malzeme bilimine yönelik olarak öğrencilerin grup çalışması içerisinde malzeme seçimi, tasarımı ve/veya uygulamaları (veya üretim süreçleri tasarımı ve/veya uygulamaları) ile ilgili konularda problem tanımlama, çözüm yaklaşımları sunma, mevcut literatürle ilişkilendirme, verilerin analizi ve çözümlemesini yaparak yazılı ve sözlü olarak sunabilme yetkinlikler kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Metalurji ve malzeme bilimine yönelik malzeme seçimi, tasarımı ve/veya uygulamaları, üretim süreçleri tasarımı ve/veya uygulamalar (gerektiğinde deneysel çalışmalar, test ve karakterizasyon işlemleri, veri analizi ve yorumlaması yapılabilir.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzeme ve/veya üretim süreci tasarımında problemi bir grup/takım çalışması içerisinde tanımlar ve çözüm yaklaşımlarını yazılı ve sözlü olarak raporlar | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | İlgili konuda teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar, bunları analiz ederek yazılı ve sözlü olarak raporlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Tasarımın hedef(ler)ine yönelik doğru malzeme ve/veya süreç seçimi yapar | Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğini analiz eder ve raporlar. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
5 | Tüm süreçlere ait verileri takım/grup çalışması içerisinde alır, analiz eder, çözümler, yorumlar ve bunları yazılı ve sözlü raporlar | Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik malzemeleri / Üretim süreçleri | |
2 | Malzeme ve/veya üretim sürecinde problemin tanımlanması/tasarlanması | |
3 | Konu ile ilgili teorik alt yapının hazırlanması | |
4 | Konu ile ilgili teorik alt yapının hazırlanması | |
5 | Hedefe yönelik malzeme/süreç seciminin gerçekleştirilmesi | |
6 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
7 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
8 | Mevcut verilerin ön değerlendirmesi | |
9 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
10 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
11 | Tüm verilerin analizi ve yorumlanması | |
12 | Tüm verilerin analizi ve yorumlanması | |
13 | Tüm verilerin analizi ve yorumlanması | |
14 | Tüm aşamalara ait verilerin yazılı ve sözlü raporlanması (SEMİNER) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğrenciler ilgili öğretim üyesi tarafından konuya özel kaynaklara (laboratuvar, tesis vs) yönlendirilecektir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |