Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Raylı Sistem Tasarımı ve Projelendirme | INM 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAKAN GÜLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere eş yükselti eğrili haritaları kullanarak iki nokta arasında en uygun demiryolu güzergahı geçirilmesini öğretmekdir. |
Dersin İçeriği | Ana hatları ile dersin içeriği: (a) Topografik haritaların okunması (b) Demiryolu güzergahının belirlenmesi (c) Boykesit çizimi (d) Balastlı ve balastsız demiryolları (e) Altyapı ve üstyapı hesaplamaları (f) Kapasite hesaplamaları (g) Makas ve kesişimler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demiryolu projesi yapılacak eşyükselti eğrili haritaları okuyabileceklerdir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Sıfır poligonunu eşyükselti eğrili haritada çizebileceklerdir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Yol eksenini ve kurb teşkilini belirleyebileceklerdir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Enkesitleri çizebileceklerdir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Boykesitleri çizbileceklerdir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | Makas ve kesişim hesaplamaları yapabilecektir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
7 | Balastlı ve balastsız üstyapı tasarımı yapabileceklerdir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ödev paftalarının ve açıklamalarının dağıtılması | |
2 | Güzergah araştırmasının yapılması | |
3 | Güzergah araştırmasının yapılması | |
4 | Yol eksenin belirlenmesi ve kurpların teşkili | |
5 | En kesitlerin belirlenmesi ve kilometrajların teşkili | |
6 | Boykesit çizimi (siyah çizgiler) | |
7 | Kapasite hesaplamaları | |
8 | Boykesit çizimi (kırmızı çizgiler),sanat yapıları ve düşey kurp | |
9 | Makas ve kesişimlerin tasarımı | |
10 | Demiryolu üstyapı elemanlarının anlatılması | |
11 | Balastlı üstyapılar | |
12 | Balastsız üstyapılar | |
13 | Proje kontrolü ve teslim alınması | |
14 | Proje kontrolü ve teslim alınması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları: Hakan Güler |
Ders Kaynakları | 1.Seçkin, İ., 2002. Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. 2.Evren, G., 1998. Demiryolu, Birsen Yayıevi, İstanbul 3.Sütaş, İ., Öztaş, G., 1986. Karayolu İnşaatında Uygulama ve Projelendirme, Matbaa Teknisyenleri Basım Evi, İstanbul. 4.Esveld, C., 2001. Modern Railway Track, Second Edition, MRT Productions, The Netherlands. 5.Iwnicki, S., 2006. Handbook of Railway Vehicle Dynamics, Taylor & Francis Group, USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |