Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Eğitimi Politikaları | ILA 459 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Adnan Telli, Ar. Gör. Kübra Cevherli |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste küreselleşen dünyada ulusal ve ulusalararası politikaların başta Türkiye olmak üzere din eğitimi politikaları üzerindeki etki ve iletişimini gerekçeli olarak açıklama yaterliliği kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Din eğitimi ve din eğitimi politika ilişkisi, insan hakları ve din eğitimi, uluslararası kuruluşler ve din eğitimi politikası ilişkisi, öğretim programları ve din eğitimi politikası, İslam dünyasında medreseler, hukuk ve din eğitimi politikası |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din eğitmi uygulama alanlarının neler olduğunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkiyi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
3 | Din eğitimi politikalarına etki eden faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Uluslararası alanda din eğitimi ve politika oluşma süreçlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
5 | Din eğitimi politikalarında değişimin nedenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
6 | Din eğitimi politaklarının eğitim program ve materyalleri üzerindeki etkiisini değerlendirir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din eğitimi kavramı ve alanları | |
2 | Din-devlet ilişkileri ve din eğitimi | |
3 | İnsan hakları ve din eğitimi politikaları | |
4 | Örgün din eğitimine politikanın etkisi | |
5 | Yaygın din eğitimine politikanın etkisi | |
6 | Diyanet İşleri Başkanlığı ve din eğitimi | |
7 | Uluslararsı ilişki ve kuruluşların din eğitimi politka ilişkisi | |
8 | Avrupa konseyi raporları ve din eğitimi | |
9 | AGİT Toledo raporu ve din eğitimi | |
10 | İslam dünyasında medreseler ve din eğitimi politikaları | |
11 | Hukuk ve din eğitimi politikaları: AİHM Türkiye ve Norveç din dersi kararları | |
12 | İngiltere´de din eğitimi politika ilişkisi | |
13 | Öğretim programları din eğitimi politikası ilişkisi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kaymakcan, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem yayınları, İstanbul. Gözaydın, İ. (2009) Diyanet, Türkiye Cumhuriyetinde Dinin Tanzimi, İletişim Yayınları, İstanbul. OSCE; (2007) Toledo Guiding Principles on Teaching About Religions and Beliefs in Public Schools, OSCE; Warsaw. Souza, M (eds)(20006), İnternational Handbook of the Religious, Moral and Spiritual Dimensions in Education, Springer, Dorcrect. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
13 | X | ||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |