Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Dünyası Sosyoloji Araştırmaları | ILA 347 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULLAH İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulmuttalip BAYCAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam dünyasını sosyolojik açıdan tahlil etmek. |
Dersin İçeriği | Bu derste İslam dünyası tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, eğitim vb. açılardan tanımlanıp, sosyolojik açıdan tahlil edilmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam dünyasını sosyolojik açıdan tanımlamayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | İslam dünyasının sosyal önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | İslam dünyasının kültürel önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | İslam ülkelerinin tarihi önemini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | İslam dünyasının coğrafi önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | İslam dünyasının ekonomik önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
7 | İslam dünyasının demografik önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
8 | Türkiye ve İslam dünyası ilişkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam dünyası nedir? | |
2 | İslam ülkeleri arasındaki ilişkiler. | |
3 | İslam ülkeleri arasındaki ilişkiler. | |
4 | Tarihi bağlar. | |
5 | Kültürel bağlar. | |
6 | Ekonomik bağlar. | |
7 | İslam ülkeleri hükümet şekilleri ve onların politikaları;İslam ülkeleri arasındaki temel ilişkiler. | |
8 | İslam İşbirliği Teşkilatı | |
9 | Nüfus ve eğitim politikalarının sosyolojik tahlili. | |
10 | İslam ülkeleri arasında ekonomik ve kültürel örgütler. | |
11 | Sosyolojik açıdan bazı İslam ülkeleri: Afganistan, Pakistan, İran, Irak, Ürdün, Suudi Arabistan. | |
12 | Sosyolojik açıdan bazı İslam ülkeleri: Cezayir, Mısır, Tunus, Libya, | |
13 | Sosyolojik açıdan bazı İslam ülkeleri: Malezya, Endonezya. | |
14 | Sosyolojik açıdan bazı İslam ülkeleri: Kazakistan, Türkistan, Azarbeycan. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Lapidus, I.M. (1996) Modernizme Geçiş Sürecinde İslam Dünyası, Çev.,İ.S.Üstün, İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları. [2] Turan, Ö. (2003) Medeniyetlerin Çatıştığı Nokta Ortadoğu, İstanbul: Yenişafak Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X | ||||||
12 | X | ||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |