Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi I (Fotoğraf Atölyesi I) | GIT 433 | 7 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okulda öğrendiklerini ve geliştirdikleri teknik ve estetik becerilerini bir tasarım projesi ile ortaya koymalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Seçilen konuya göre öncelikle literatür taraması yapmak ve yazmak; belirlenen yöntem üzerinden tasarım projesini uygulamak ve sunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konusu için araştırma yapılması | |
2 | Bitirme projesi konusu için araştırma yapılması | |
3 | 2 adet proje konusu önerme | |
4 | Bitirme projesi konusunun kesinleşmesi ve danışman onayı. (1. Not) | |
5 | Tezin giriş bölümünün yazılması (Sorun, amaç, önem, varsayım, sınırlılıklar ve tanımlar) | |
6 | Bitirme projesi giriş bölümünün tamamlanarak danışmana teslim edilmesi | |
7 | Vize notu (2.not) | |
8 | Literatür taraması | |
9 | Literatür taraması | |
10 | Literatür taraması | |
11 | Literatür taraması bölümünün yazılması ve danışmana teslim edilmesi | |
12 | Literatür taraması bölümünün notlandırılması (3.not) | |
13 | Yöntemin / medyanın belirlenmesi | |
14 | Yıl sonu değerlendirme (4.not) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi -Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, Çeviri: Rahmi Öğdül, İstanbul 2012, Metis Yayınları -Terry Barett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, İstanbul 2009, Hayalbaz Kitap -Özer Kanburoğlu, A´dan Z´ye Fotoğraf, İstanbul 2004, Say Yayınları -Mary Price, Fotoğraf (Çerçevedeki Gizem), Çeviri: Ayşenaz & Kubilay Koş, İstanbul 2004, Ayrıntı Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. |
2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. |
3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. |
4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. |
5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. |
6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. |
7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 247 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,88 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |