Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Yüzeysel Tasarım | GSF 003 | 0 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. VELİ TUTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, vektörel tabanlı programı kullanarak; broşür, davetiye, afiş, katalog vb. grafik çalışmalarını yapabilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Vector drawing using a two-dimensional vector-based program, fill color, effects, photo editing, drawings and graphics can make them. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vektörel tabanlı programın menülerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Vektörel tabanlı programın araçlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Geometrik çizimler, renk dolguları, efektler yapar. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, |
4 | Seramik karo sektöründe kullanılan bazı kutu teknik resim ve tasarımlarını yapar. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, |
5 | Sayfa üzerinde fotoğrafları düzenler, metinler oluşturur. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Vektörel ve piksel tabanlı programlarını birlikte kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vektörel tabanlı programın genel olarak tanımak.(menüleri,araçları tanımak ve kontrol etmek.Kişiye uygun özelleştirmek.) | |
2 | Yeni sayfa ve dosya açmak,düzenlemek kaydetmek.Copy,cut,paste,undo,import,export,print komutlarının kullanılması. | |
3 | Rulers,grid,snap,guides komutlarının kullanılması.Görünüm ve zoom seçeneklerinin kullanılması. | |
4 | Pick,free transform komutlarının yardımıyla nesneleri kontrol etmek.(nesneleri seçmek,taşımak,dönüştürmek vs.) | |
5 | Çizgi araçlarıyla temel şekiller oluşturmak. | |
6 | Kısa Sınav | |
7 | Kısa sıNesneleri birleştirmek, eğrilere dönüştürmek,düzenlemek.Nesneleri kesmek ve şekillendirmek.nav. | |
8 | Dimension aracı ve eklerini kullanmak. Interactive araçların kullanılması. | |
9 | Kısa Sınav | |
10 | Nesne organizasyonları yapmak.(gruplar oluşturmak. Nesneleri kopyalamak ve hizalamak vs.) | |
11 | Metinler oluşturmak ve düzenlemek. Metinleri nesnelere bağlamak. Metinler ve nesnelerle sayfalar düzenlemek. | |
12 | Vize | |
13 | Renk dolguları uygulamak. Renk paletlerini tanımak. Nesnelerin dış hatlarını kontrol etmek. Nesnelere ve resimlere bazı efektler uygulamak. | |
14 | Seramik sektöründe kullanılan bazı kutu teknik resimlerinin öğrenilmesi ve tasarımlarının uygulanması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Herkes için Coreldraw 12 Steve Bain-Nick Wilkinson Çeviren:Firdevs Candil Çulcu alfa yayınları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |