Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Biyolojisi | BIY 103 | 1 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre bilincinin kazandırılmasını ve davranış haline getirilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Biyoloji ve çevre ilişkisi, çevre bilimi ile ilgili temel kavramlar, çevre korumanın önemi, çevre kirliliğinin ekolojik sonuçları ve çözümleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre biyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Çevre bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Temel çevre problemleri, nedenleri ve ekolojik sonuçlarını tanımlar ve bunların aralarındaki bağlantıları kurar. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Çevre koruma bilincini kazanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Çevre sorunlarının çözümüne yönelik yeni gelişmeleri takip eder. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoloji ve Çevre Nedir? | |
2 | Çevre Bilimi İle İlgili Başlıca Terimler ve Kavramlar | |
3 | Yaşam Kuşakları (Biyomlar) | |
4 | Doğal Hayatı Koruma | |
5 | Çevre Konu ve Sorunları | |
6 | Su Kirliliği | |
7 | Toprak Kirliliği | |
8 | Hava Kirliliği | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Biyolojik Çeşitlilik | |
11 | Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar ve Faaliyetleri | |
12 | Çevre ve Sağlık | |
13 | Çevre ile İlgili Yeni Yaklaşımlar | |
14 | Çevre Bilinci |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kocatas, A. Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 |
Ders Kaynakları | Akman, Y., Ketenoğlu,O., Kurt, L., Düzenli, S., Güney,K. & Kurt, F.Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi). Palme Yayıncılık, Ankara, 2004. Aydoğdu, M.&Gezer,K. (Eds.). Çevre Bilimi. Anı yayıncılık, Ankara, 2006. Schindler, D. Ekoloji. Genel Biyoloji. Çeviri Editörleri: Gündüz, E., Demirsoy,A. & Türkan,İ. Palme Yayıncılık, Ankara, 2006. Sisli, N. Ekoloji, Hacettepe Üniversitesi Fen Fak. Yayınları, 1996. Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş. & Yılmaz, M. Çevre Bilimi.Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |