Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Teori ve Uygulamaları Vııı | THO 402 | 8 | 4 + 4 | 6 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geçmiş dönemlerde öğrenilen Kaşık, Karşılama, Bar türlerinin geliştirilmesi, pekiştirilmesi ve tekrarı. |
Dersin İçeriği | Geçmiş dönemlerde öğrenilen Kaşık, Karşılama, Bar türlerindeki oyunlar tekrar edilir ve gerekli türlerde repertuvara eklemeler yapılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinde geçilen Kaşık türüne ait oyunlarını bilir ve öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Ders içeriğinde geçilen Karşılama türüne ait oyunlarını bilir ve öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Ders içeriğinde geçilen Bar türüne ait oyunlarını bilir ve öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve hedefler hakkında genel bilgi paylaşımı | |
2 | Teke oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
3 | Teke oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
4 | Teke oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
5 | Teke oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
6 | Karşılama oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
7 | Karşılama oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karşılama oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
10 | Karşılama oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
11 | Bar oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
12 | Bar oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
13 | Bar oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
14 | Bar oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kaşık Dersi Notları Karşılama Dersi Notları Bar Dersi Notları |
Ders Kaynakları | Kaşık Dersi Notları Karşılama Dersi Notları Bar Dersi Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Alanla ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunu, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 221 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |