Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Turizmde Pazarlama İletişimi TRZ 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞEVKİ ULAMA
Dersi Verenler Doç.Dr. ŞEVKİ ULAMA,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; küreselleşen dünyada sürekli değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek mal ve hizmet üretiminde yaşamsal öneme sahip veriler sağlayan pazarlama iletişimi bilgilerini turizm sektörünün karakteristik özelliklerini dikkate alarak öğrencilere çalışma hayatında gerekli olacak bilgiyi verebilmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste; pazarlama iletişimi kavramı, pazarlama iletişimi planlaması, reklam, satış geliştirme, kişisel satış,i halkla ilişkiler ve doğğrudan pazarlama konuları ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Turizm pazarlaması hakkındaki temel kavramları tanır ve turizmde pazarlamanın önemini yazılı bir şekilde ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Hizmet pazarlamasının özelliklerini, zorluklarını ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenleri ayırt eder ve çözümler, ilgili bir ödev hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
3 Pazar araştırmaları, pazarlama stratejileri, pazarlama planları ile programları hakkında tartışan bir ödev hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Turizmde üretici ve tüketici yönlü pazarlama bileşenlerini, dağıtım kanalları ve tutundurma faaliyetlerini betimler ve yorumlar, konuya ilişkin sunum yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Turizm gelirlerini arttırmada karşılaşılacak rekabet ortamını, rekabet şartlarını ve stratejik açıdan yapılabilecek ve alınabilecek önlemleri yazılı olarak açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
6 Pazar araştırmaları sonucu elde edilen verileri yorumlar, sonuçta ortaya çıkan eksiklik ve aksaklıkları çözümler, raporlar ve sunum yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
7 Turistik işletme yönetici ve yatırımcılarına, turistik pazar ve pazarlama faaliyetleriyle ilgili düşüncelerini, sorunları ve çözüm yöntemlerini yazılı olarak aktarır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Turizm sektörüne yatırımcılık veya işletmecilik yapan veya yapmayı düşünen firmalar için yazılı öneride bulunur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Turizmde pazarlama iletişiminini yeri ve önemi. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
2 İletişim teorileri ve uygulamaları. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
3 Pazarlama iletişimi çevre analizi. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
4 Pazarlama iletişiminde tüketicinin rolü. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
5 Pazarlama iletişimi ve örgütsel strateji. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
6 Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
7 Pazarlama iletişimi planlaması. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
8 Turizmde reklam stratejileri. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
9 Ara Sınav McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
10 Turizmde satış geliştirme stratejileri. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
11 Turizmde kişisel satış stratejileri. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
12 Turizmde sponsorluk stratejileri. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
13 Turizmde duyurum ve halkla ilişkiler stratejileri. McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
14 Turizmde doğrudan pazarlama ve e-iletişim stratejileri McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.
Kaynaklar
Ders Notu

McCabe, Scott (2009), Marketing Communications in Tourism and Hospitality-Concepts, Strategies and Cases, Butterworth-Heinemann, London.

Ders Kaynakları

N. Tekeli (2001), Türkiye Pazarlaması ve Planlaması, Detay Yayıncılık, Ankara
J. Akmel (1994), Turizm İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi, Sosyal Bilimler MYO. Yayınları, İstanbul
Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak (2006), Modern Pazarlama, Değişim
Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak (2006), Pazarlamaya Giriş, SakaryA Yayıncılık
Necdet Hacıoğlu (2000), Turizm Pazarlaması, VİPAŞ, Bursa
B. Rızaoğlu (2004), Türkiye Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara

Zengin Burhanettin ve diğerleri (2009), Turizm İşletmelerinin Pazarlanmasında 7/P ve 7/C
Zengin, Burhanettin, Pazarlama Faaliyetlerin Planlanması
Kotler, Philip, John Bowen, James Makens (1999), Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall, New Jersey
Kotler, Philip, Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6