Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mekatronik Sistem Analizi ve Tasarımı | MEK 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNAN SERDAR ÖZKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Mekatronik Sistemlerin Tasarımında; Mekanik Tasarımın Temelleri, Kavramsal Tasarım, Şekillendirme Tasarımı, Modüler Tasarım, Tasarımda Yapay Zeka Uygulamaları ve Bilgisayar Destekli Tasarım ile Mekatronik Tasarım Uygulamaları yaptırmak. |
Dersin İçeriği | Mekanik Tasarımın Temelleri, Kavramsal Tasarım, Şekillendirme Tasarımı, Modüler Tasarım, Tasarımda Yapay Zeka Uygulamaları,Bilgisayar Destekli Tasarım, Mekatronik Tasarım Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal Tasarımını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Şekillendirme Tasarımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Modüler Tasarımı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Bilgisayar Destekli Tasarım Programları sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Bilgisayar Destekli Tasarım ile Mekatronik Sistem Uygulamaları yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarımın Temelleri | |
2 | Problemin Tanımlanması Ve Değerlendirilmesi | |
3 | Kavramsal Tasarım | |
4 | Kavramsal Tasarım Örnekleri | |
5 | Şekillendirme Tasarımı | |
6 | Şekillendirme Tasarım Örnekleri | |
7 | Modüler Tasarım | |
8 | Tasarımda Yapay Zeka Uygulamaları | |
9 | Bilgisayar Destekli Tasarım Programları | |
10 | Bilgisayar Destekli Tasarım Uygulamaları | |
11 | Ara Sınav | |
12 | Mekatronik Tasarım Uygulaması 1 | |
13 | Mekatronik Tasarım Uygulaması 2 | |
14 | Mekatronik Tasarım Uygulaması 3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. H.R. Börklü, “Mühendislik Tasarımı: Sistematik Yaklaşım”, Hatipoğlu Basım yayın 2010 Ankara 2. D.G. Ullman, “The Mechanical Design Precess”, McGraw-Hill, United States 2003. 3. P.R.N. Childs, “ Mechanical Design”,Elsevier Butterworth-Heinemann, United States 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |