Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kabahatler Hukuku | HUK 360 | 6 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. KÜRŞAT YEMENİCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kürşat Yemenici, Arş. Gör. Irmak Koruculu, Arş. Gör. Ubeydullah Turan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kabahatler Hukukunun öneminin anlaşılması ve kavranması; Kabahatler Hukukuna ilişkin pozitif düzenlemelerin incelenmesi; Kabahatler Hukukuna ilişkin uyuşmazlıkları çözümlemeye yardımcı olacak teorik ve pratik bilgilerin verilmesi; Kabahatler Hukukuna ilişkin temel kavramları incelemek ve kavramak |
Dersin İçeriği | Kabahatler hukuku genel ve özel hükümler, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanu'nda ve Vergi Usul Kanunu'nda yer alan kabahatler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suçlar ve kabahatler arasındaki ayrımı bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Kabahatlerle ilgili olarak Türk Ceza Kanunu´nun uygulama alanını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Kabahatlere uygulanan yaptırımları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Kabahatler Hukukunda kanunilik ilkesini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Kabahatler Hukukunun zaman bakımından uygulanmasını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Kabahatler Hukukunun yer bakımından uygulanması öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Kabahatler Hukukunda kast ve taksiri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Kabahatler Hukukunda hatayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | Kabahatler Hukukunda sorumluluğu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
10 | Kabahatler Hukukunda iştiraki öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
11 | Kabahatler Hukukunda içtimayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
12 | Kabahatler Hukukunda yaptırım türlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
13 | Kabahatler Kanunu'nda yer alan kabahat türlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
14 | Özel kanunlarda yer alan çeşitli kabahatleri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
15 | Pratik çalışmalar ile kabahatler hukukunun uygulanma alanını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar, kabahat-suç ayrımı, Kabahatler Kanunu'nun amaç ve kapsamı | Kangal s. 1-28 |
2 | İdari yaptırım- cezai yaptırım ayrımı, Kabahatler Hukukunun genel ilkeleri | Kangal s. 28-62 |
3 | Kabahatler Kanunu'nun uygulama alanı | Kangal s. 62-85 |
4 | Kabahatin yapısal unsurları (maddi unsurlar) | Kangal s. 85-110 |
5 | Kabahatin yapısal unsurları (manevi unsurlar, hukuka aykırılık, kusurluluk) | Kangal s. 110-151 |
6 | Kabahatin özel görünüş şekilleri | Kangal s. 151-183 |
7 | Kabahatlere uygulanacak idari yaptırımlar | Kangal s. 183-237 |
8 | Pratik çalışma | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İdari Yaptırım Kararı ve Yargısal Korunma | Kangal s. 237-264 |
11 | İdari Yaptırım Kararı ve Yargısal Korunma | Kangal s. 264-297 |
12 | İdari Yaptırım Kararı ve Yargısal Korunma | Kangal s. 297-322 |
13 | İdari Yaptırım Kararı ve Yargısal Korunma | Kangal s. 322-343 |
14 | Pratik çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Yrd. Doç. Dr. Zeynel T. Kangal, Kabahatler Hukuku, XII Levha Yayıncılık, İstanbul, Haziran 2011. 2. Cengiz Otacı, İbrahim Keskin, Türk Kabahatler Kanunu, Adalet Yayınevi, Ankara, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |