Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Metotları | IEF 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH YARDIMCIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT BİLEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin ileri mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler ileri düzeyde anlatılmaktadır
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bilginin tanımını yapar ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Araştırma amacına uygun yöntem seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Araştırma amacına uygun evren ve örneklemi belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Araştırma amacına uygun veri toplama aracını planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilir ve formüle edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Araştırma süreci tasarlayabilir ve araştırma stratejisi önerebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Bilimsel raporlaştırma kurallarına uyar ve Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim felsefesi, bilgi ve bilimsel bilgi | Kaynakların İlgili Bölümleri |
2 | Araştırma problemlerinin belirlenmesi ve araştırma konusunun seçimi, Eleştirel kaynak taraması | Kaynakların İlgili Bölümleri |
3 | Araştırma soru ve hipotezlerinin oluşturulması, Araştırma stratejisinin belirlenmesi (nitel ve nicel yöntemler) | Kaynakların İlgili Bölümleri |
4 | Araştırma evreni ve örnekleme. Araştırma için birincil ve ikincil verilerin derlenmesi | Kaynakların İlgili Bölümleri |
5 | Araştırmalarda ölçüm ve ölçekler. Temel veri analiz yöntemleri | Kaynakların İlgili Bölümleri |
6 | Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Araştırma raporunun içeriği, Araştırma raporunun şekli şartları ve başarılı bir bilimsel çalışma için ipuçları. Yazım Kuralları, Kaynak Toplama, Notlar, Bibliyografya, Tablo Ve Şekiller. | Kaynakların İlgili Bölümleri |
7 | Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Sayfa Düzeni, Kaynak Ve Dipnotlar, Metin Aktarımları, Tablo, Şekil Ve Grafikler. | Kaynakların İlgili Bölümleri |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Örnek Proje hazırlanması I | Kaynakların İlgili Bölümleri |
10 | Örnek Proje hazırlanması I | Kaynakların İlgili Bölümleri |
11 | Örnek Projenin sunumu I | Kaynakların İlgili Bölümleri |
12 | Örnek Proje hazırlanması II | Kaynakların İlgili Bölümleri |
13 | Örnek Proje hazırlanması II | Kaynakların İlgili Bölümleri |
14 | Örnek Projenin sununu II | Kaynakların İlgili Bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | • Altunışık, Coşkun, Yıldırım ve Bayraktaroğlu (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İslam ahlak anlayışı hakkında akademik düzeyde bilgi sahibi olma | X | |||||
2 | İslam hukukunun temel kavramları ve metodolojisi hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma | X | |||||
3 | İslam muamelat hukuku hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma | X | |||||
4 | Ekonomi ve finans bilimi hakkında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma | X | |||||
5 | Ekonomi ve finans alanında global düzlemdeki mevcut işleyişi bilme ve güncel gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
6 | Temel İslam bilimleri ile ekonomi-finans bilimleri arasında disiplinlerarası akademik çalışmalar yapabilme | X | |||||
7 | Finansal sistemde İslami ilkelere uygun özgün mekanizma ve ürünler geliştirebilme | X | |||||
8 | Ekonomi ve finans alanındaki yeni gelişmeleri, İslam ahlak anlayışı ve hukuku perspektifinden açıklama ve yorumlama | X | |||||
9 | Görev aldığı alanlarda ve ekonomik-ticari faaliyetlerde etik kurallara uygun davranma | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde akademik eser verebilme | X | |||||
11 | Kurumların tüm paydaşlarının hakkını ve yararını gözeten bir anlayışa sahip olma | X | |||||
12 | Gerekli bilgi teknolojilerini kullanma becerisine sahip olma | X | |||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
18 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 18 | 4 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |