Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Girişimcilik | ISL 461 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dünya çapında sosyal girişimcilik tarihinin, teorisinin ve uygulama biçimlerinin öğrencilere aktarılarak sosyal girişimcilik konusunda teşvikini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Ders 14 haftalık karşılıklı etkileşimi öne çıkaracak şekilde tasarlanmıştır ve genel olarak üzerinde durulması hedeflenen konular şu şekildedir: sosyal girişimsel örgütler için yönetim, sosyal etkinin genişletilmesi, sosyal performans ölçümü ve mikrofinans imkanları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal girişimcilik hakkında spesifik bilgi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Sosyal girişimcilik örneklerini yakından takip edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Sosyal girişimcilik örneklerini eleştirebilme ve yeni sosyal girişimcilik faaliyetleri üretebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Sosyal girişimlerin yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Toplumsal duyarlılığın ve sorumluluğun geliştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin ve ders değerlendirmesinin tanıtımı | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
2 | Sosyal girişimcilik nedir? Sosyal Girişimci kimdir? | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
3 | Girişimcilik ve Sosyal Girişimcilik | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
4 | Sosyal girişimcilik teorileri ve uygulamaya yansıması | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
5 | Sosyal girişimsel örgütlerin yönetimi | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
6 | Sosyal etki ve sosyal girişimsel örgütlerin etkisinin değerlendirmesi | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
7 | Sosyal girişimcilikte mikrofinans uygulamaları | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
8 | Sosyal girişimcilikte güven bağlamında sosyal sermaye | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
9 | ARASINAV | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
10 | Sosyal girişimcilikte ilişki yönetimi bağlamında sosyal ağlar | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
11 | Takım Projelerinin sunumu | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
12 | Takım Projelerinin sunumu | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
13 | Takım Projelerinin sunumu | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
14 | Genel Değerlendirme | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Besler, S. (Ed.) (2010) Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları. UNDP, İstanbul Uluslararası Özel Sektör ve Kalkınma Merkezi, Büyüyen Kapsayıcı Piyasalar ?Türkiye?de Sosyal Girişimcilik Vakaları? , İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2012 Çitçi, U. S. (2011), ?Örgüt Teorilerinde Yöneticinin Yeniden Konumlandırılması İçin Bir Araç Olarak Sosyal Ağlar?, Basılmamış doktora tezi |
Ders Kaynakları | Bornstein, D. (2007) How to Change the World. Stevenson, H. Ve J.C. Jarillo (1990) A paradigm of entrepreneurship: Entrepreneurial management, Strategic Management Journal. Kramer, M.R. (2005) Bornstein, D. (2007) How to Change the World. Kramer, M.R. (2005) Measuring innovation: Evaluation in the field of Social Enrepreneurship. Yunus M. (2007) Bank to poor: Micro Lending and the Battle Against World Poverty,New York. Dichter, T. ve H. Malcom (Ed.) (2007) What?s wrong with microfinance? |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak | X | |||||
2 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar | X | |||||
5 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
7 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir | X | |||||
11 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar | X | |||||
14 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 11 | 22 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |