Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlığın Geliştirilmesi | SAY 306 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özgün ÜNAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları öğrenmek; birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık stratejilerini ve politikalarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu derste birey, aile ve toplumunun sağlığını geliştirmeye yönelik bilgi verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları bilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirme konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Sağlığı geliştirme programlarının teorik esasları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Sağlığın geliştirilmesi konusunda küresel eğilimler hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
2 | Hastalık ve Sağlık | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
3 | Sağlıkta Paradigma Değişimi | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
4 | Sağlığın Geliştirilmesi Teorileri ve Modelleri | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
5 | Sağlığın Geliştirilmesinde Bireysel Modeller | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
6 | Sağlığın Geliştirilmesinde Toplumsal Modeller | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
7 | Sağlığın Geliştirilmesinde Uluslararası Düzenlemeler | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
8 | Sağlığın Geliştirmesi Girişimleri | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
9 | ARA SINAV | |
10 | Sağlığın Geliştirilmesi Programları | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
11 | Sağlığın Geliştirilmesi Programlarının Planlanması | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
12 | Sağlığın Geliştirilmesi Programlarının Uygulanması | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
13 | Sağlığın Geliştirilmesi Programlarının Değerlendirilmesi | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
14 | Sağlık Kuruluşlarında Hasta ve Toplum Odaklı Sağlığın Geliştirilmesi Programları | Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fertman, C. I. and Allensworth, D. D. (2010), Health Promotion Programs: From Theory to Practice, Jossey-Bass Published, San Fransisco. |
Ders Kaynakları | Özvarış, Ş. B. (2011), Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak | X | |||||
2 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar | X | |||||
5 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
7 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir | X | |||||
11 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar | X | |||||
14 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |