Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler SAY 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HARUN KIRILMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. HARUN KIRILMAZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Çiğdem UĞAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

Bu derste, halkla ilişkiler bir işletme fonksiyonu olarak tartışılacak. İletişim halkla ilişkiler anlamında  işlenecek. Ders sağlık sektöründe kavramlar, methodlar ve araçlar olarak ele alınacak.

 

Dersin İçeriği

Bu derste etkin iletişim, sağlık iletişimi ve sağlık işletmelerinde halkla ilişkiler hakkında bilgi verilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim, iletişim sürecinin unsurları, sağlık işletmelerinde iletişimin önemini kavrayabilme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Halkla ilişkiler ve onun aracı olarak iletişimi kavramsal olarak güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Sağlık sektöründe örgütlerin toplumsal yapılarla olan ilişkilerini anlama çözümleyebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Sağlık sektöründe örgütlerin halkla ilişkiler ve iletişim politikalarını oluşturabilme ve a gerektiğinde sorgulayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Halkla ilişkilerin bir aracı olarak iletişim yöntem ve araçlarını tanıma ve kullanabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Halkla ilişkiler ve onun aracı olarak iletişimimin kurumsal kimlik oluşturma ve geliştirmedeki rolünü kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim, İletişim Türleri ve Şekilleri, Sağlık Hizmetlerinde İletişim Türleri ve Şekilleri D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001,; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, Ankara,2009;T Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12.Baskı, Beta AŞ.,İstanbul, 2010.
2 Empati, Empati ölçeği, Sempati D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008; Ü Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, 18. Baskı, Sistem Yayıncılık, İstanbul,1994
3 Sağlık Hizmetlerinde İletişimin önemi, İletişim Türleri ve Şekilleri D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
4 Sağlık Hizmetlerinde İletişim Engelleri ve İletişimin İyileştirilmesi D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
5 Sağlık Hizmetlerinde Kurumsal İletişim D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
6 Sağlık Hizmetlerinde Kitle İletişimi D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
7 Halkla İlişkilerde Amaçlar, İlkeler ve Örgütlenme D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
8 Sağlık Sektöründe Halkla İlişkilerde Hedef Kitle D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
9 ARASINAV
10 Sağlık Sektöründe Halkla İlişkiler Faaliyetleri D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
11 Sağlık Sektöründe Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Araçlar D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
12 Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
13 Güncel Konular: Sosyal Medya, Sağlık Okuryazarlığı, Çatışma ve Şiddet D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
14 Sağlık Sektöründe Hakla İlişkiler Uygulamaları D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk , İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
Kaynaklar
Ders Notu

Tengilimoğlu D, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi,2001

Tengilimoğlu D ve Öztürk Y, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabev,2008

Tengilimoğlu D, Işık O,  Akbolat M, Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Genişletilmiş İkinci Baskı,Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2009.

 

 

Ders Kaynakları

 Işık, M.,Hastanelerde Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Bir Yansıması Olarak Türkiye'de Özel Hastane Algısı Üzerine Bir Araştırma, Gözden geçirilmiş 2. baskı, Eğiştim yayınevi, Konya, 2015

 

Koçel T, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12.Baskı, Beta AŞ.,İstanbul, 2010.

 Dökmen Ü, İletişim Çatışmaları ve Empati, 18. Baskı, Sistem Yayıncılık, İstanbul,1994.

Sabuncuoğlu Z, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Aktüel Yayınları,2004.
 Tutar H ve  Yılmaz MK, Genel ve Örgütsel Boyutuyla İletişim, Seçkin Kitabevi 2013.
 Geçikli F, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Basım Yayım, 2013.
 Ülger B, İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler, Der Yayınları,2003.
 Bıçakçı I, İletişim ve Halkla İlişkiler, Mediacat Kitapları,2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak X
2 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. X
3 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
4 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar X
5 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
6 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
7 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. X
8 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. X
9 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir X
11 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar X
14 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 6 5 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5