Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rekombinant Dna Teknolojisi | BIY 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | 1973´de DNA´nın enzimler yoluyla kesilip çoğaltıldığı ortaya çıktıktan sonra hızla ilerleyen rekombinant DNA teknolojisi bugün temel bilimlerden, tıbba, tarımdan forensik biyolojiye kadar her alanda kullanılmaktadır ve yöntemler her geçen gün gelişmekte ve farklılaşmaktadır. Modern biyoloji alanında yüksek lisans yapan tüm öğrencilerin bu alanla ilgili temel bilgisi olması gerekmektedir |
Dersin İçeriği | 1973´de DNA´nın enzimler yoluyla kesilip çoğaltıldığı ortaya çıktıktan sonra hızla ilerleyen rekombinant DNA teknolojisi bugün temel bilimlerden, tıptan, tarımdan forensik biyolojiye kadar her alanda kullanılmaktadır ve yöntemler her geçen gün gelişmekte ve farklılaşmaktadır. Modern biyoloji alanında yüksek lisans yapan tüm öğrencilerin bu alanla ilgili temel bilgisi olması gerekmektedir Dersin içeriğinin tümü aşağıda haftalara göre dağılımı yapılarak gösterilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Moleküler biyolojide kullanılan temel yöntemleri öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler genetikte temel prensipler | |
2 | DNA replikasyonu, RNA processing, protein sentezi | |
3 | Gen kütüphanelerinin oluşturulması | |
4 | İstenilen genin eldesi için tarama yöntemleri | |
5 | Southern blotting | |
6 | cDNA klonlama yöntemleri ve RNA teknolojileri, Northern blotting | |
7 | Genomik kütüphaneler | |
8 | Plasmidler, bakteriofaj vektörler | |
9 | PCR yöntemiyle klonlama ve çeşitleri | |
10 | Bakteriyel protein ekspresyonu, Western blotting | |
11 | Maya, bakulovirus, memeli ekspresyon sistemleri | |
12 | Protein saflaştırma yöntemleri | |
13 | Yapısal protein analiz yöntemleri, kristalografi, NMR | |
14 | Sonuç ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lewin B (2008) Genes IX, Jones and Bartlett Publishers, MA, USA Alberts B et.al (2002) Hücrenin moleküler biyolojisi, 4. Baskı, Garland Science, TÜBA Yayınları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 7 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
2. Kısa Sınav | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |