Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyolojik Düşünme ve Yöntemi EPO 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sosyal yapı içinde sosyolojik farkındalığın öğretilmesidir
Dersin İçeriği Antropoloji nedir? İnsanın ve toplumun değişim evreleri nelerdir? Psikolojinin antropolojik temelleri nelerdir?
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyolojiyi tanımlar ve sosyolojik bakış açısının temel özelliklerini anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Sosyal güçlerin günlük hayatımızı ne şekilde etkilediğini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Farklı toplumlar ve kültürler arasındaki bağlantıları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Kişisel problemlerin aslında ne şekilde birer sosyal problem olduklarını anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Türk toplumunun küresel yapı içindeki yerini bağlantılarıyla birlikte açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Sosyolojik düşünmenin günlük hayatımız üzerindeki etkilerini anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
7 Sosyolojik düşünceye yeni yaklaşımların hangi katkılarda bulunduğunu anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
8 Sosyolojik düşünmeyi günlük hayatın her alanında uygular. Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel açıklama ve değerlendirme
2 Toplumsal bilimler ve sosyoloji
3 Sosyolojini kaynakları
4 Sosyoloji teorisi
5 Sosyal bakış açısı
6 Sosyolojik görmek
7 Ara Sınav
8 Sosyolojik bakış açısı sağlamak
9 Eleştirel düşünmek
10 Sosyolojik yöntemler
11 Katılımcı gözlem
12 Sosyal alan araştırmaları
13 Yeni toplumsal farkındalıklar
14 Sosyal süreci anlamak
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Aron, R. (2007). Sosyolojik Düşüncenin Evreleri. Çev. Korkmaz Alemdar, Kırmızı Yayınevi, İstanbul.
Çelebi, N. (2001). Sosyoloji ve Metodoloji Yazıları. Anı Yayıncılık, Ankara.
Cole, S. (1999). Sosyolojik Düşünme Yöntemi Sosyoloji Bilimine Giriş. Vadi Yayınları, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6