Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyolojik Düşünme ve Yöntemi | EPO 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal yapı içinde sosyolojik farkındalığın öğretilmesidir |
Dersin İçeriği | Antropoloji nedir? İnsanın ve toplumun değişim evreleri nelerdir? Psikolojinin antropolojik temelleri nelerdir? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojiyi tanımlar ve sosyolojik bakış açısının temel özelliklerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Sosyal güçlerin günlük hayatımızı ne şekilde etkilediğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Farklı toplumlar ve kültürler arasındaki bağlantıları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kişisel problemlerin aslında ne şekilde birer sosyal problem olduklarını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Türk toplumunun küresel yapı içindeki yerini bağlantılarıyla birlikte açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Sosyolojik düşünmenin günlük hayatımız üzerindeki etkilerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Sosyolojik düşünceye yeni yaklaşımların hangi katkılarda bulunduğunu anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Sosyolojik düşünmeyi günlük hayatın her alanında uygular. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel açıklama ve değerlendirme | |
2 | Toplumsal bilimler ve sosyoloji | |
3 | Sosyolojini kaynakları | |
4 | Sosyoloji teorisi | |
5 | Sosyal bakış açısı | |
6 | Sosyolojik görmek | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sosyolojik bakış açısı sağlamak | |
9 | Eleştirel düşünmek | |
10 | Sosyolojik yöntemler | |
11 | Katılımcı gözlem | |
12 | Sosyal alan araştırmaları | |
13 | Yeni toplumsal farkındalıklar | |
14 | Sosyal süreci anlamak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aron, R. (2007). Sosyolojik Düşüncenin Evreleri. Çev. Korkmaz Alemdar, Kırmızı Yayınevi, İstanbul. Çelebi, N. (2001). Sosyoloji ve Metodoloji Yazıları. Anı Yayıncılık, Ankara. Cole, S. (1999). Sosyolojik Düşünme Yöntemi Sosyoloji Bilimine Giriş. Vadi Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |