Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Antropoloji | EPO 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel antropoloji bilgisi verilmesi ve psikolojiyle ilişkisinin kurulması |
Dersin İçeriği | Antropoloji nedir? İnsanın ve toplumun değişim evreleri nelerdir? Psikolojinin antropolojik temelleri nelerdir? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antropolojiyi tanımlar. | ||
2 | Antropolojinin temelleri, genel yapısını açıklar. | ||
3 | Antropolojinin alt dalları, bunların diğer bilimlerle ilişkilerini açıklar | ||
4 | Dünyadaki çeşitli ırkların, coğrafya ile ilgilerini açıklar. | ||
5 | Dünyadaki var olan kültürlerin farklılıklarının sebeplerini açıklar. | ||
6 | Dünyadaki ve bizdeki Antropolojik çalışmaları anlatır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel açıklama ve değerlendirme | |
2 | Toplumsal bilimler ve antropoloji | |
3 | Fiziksel antropolojinin gelişimi | |
4 | Kültürel antropoloji | |
5 | Antropolojinin kapsamı ve çeşitli dalları | |
6 | Antropolojide temel ekoller | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Evrimci ekol, Yayılımcı ekol | |
9 | Kültür bölgeleri | |
10 | İnsan davranışının kültürel temelleri | |
11 | İlkel halkların psikolojisi | |
12 | Psikanalitik antropoloji | |
13 | Kültürler arası korelasyon | |
14 | Bilişsel antropoloji |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | NEPHAN SARAN. (1993). ANTROPOLOJİ . İSTANBUL : İNKILÂP KİTABEVİ. PHİLİP K. BOCK. (2001). İNSAN DAVRANIŞININ KÜLTÜREL TEMELLERİ : PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİ SERPİL ALTUNTEK (ÇEV.). ANKARA : İMGE KİTABEVİ. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |