Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Antropoloji EPO 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Genel antropoloji bilgisi verilmesi ve psikolojiyle ilişkisinin kurulması
Dersin İçeriği Antropoloji nedir? İnsanın ve toplumun değişim evreleri nelerdir? Psikolojinin antropolojik temelleri nelerdir?
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Antropolojiyi tanımlar.
2 Antropolojinin temelleri, genel yapısını açıklar.
3 Antropolojinin alt dalları, bunların diğer bilimlerle ilişkilerini açıklar
4 Dünyadaki çeşitli ırkların, coğrafya ile ilgilerini açıklar.
5 Dünyadaki var olan kültürlerin farklılıklarının sebeplerini açıklar.
6 Dünyadaki ve bizdeki Antropolojik çalışmaları anlatır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel açıklama ve değerlendirme
2 Toplumsal bilimler ve antropoloji
3 Fiziksel antropolojinin gelişimi
4 Kültürel antropoloji
5 Antropolojinin kapsamı ve çeşitli dalları
6 Antropolojide temel ekoller
7 Ara Sınav
8 Evrimci ekol, Yayılımcı ekol
9 Kültür bölgeleri
10 İnsan davranışının kültürel temelleri
11 İlkel halkların psikolojisi
12 Psikanalitik antropoloji
13 Kültürler arası korelasyon
14 Bilişsel antropoloji
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları NEPHAN SARAN. (1993). ANTROPOLOJİ . İSTANBUL : İNKILÂP KİTABEVİ.
PHİLİP K. BOCK. (2001). İNSAN DAVRANIŞININ KÜLTÜREL TEMELLERİ : PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİ SERPİL ALTUNTEK (ÇEV.). ANKARA : İMGE KİTABEVİ.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6