Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proses Kontrol | GDM 312 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ZENGİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ZENGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye proses tasarımı ve tasarlanan prosesteki kritik noktaların belirlenmesi öğretilecektir. Ayrıca tasarladıkları prosesin kritik noktalarını kontrol etmek için uygun araçların seçilmesi bilgisi verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bir gıda ürününü üretmek için proses tasarımı, tasarlanacak prosesin kritik noktalarının belirlenmesi, bu kritik noktaların kontrolü ve kontrolü için kullanılacak araçlar dersin içeriğini oluşturacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proses tasarlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
2 | Prosesde kritik noktaları belirleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
3 | Risk analizi yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Proses kontrolünde kullanılacak uygun araçları seçebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Proses kontrolünde istatistiksel değerlendirme yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Proses kontrolü ve modellemesi için bilgisayar yazılımı kullanma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proses kontrole genel bakış | |
2 | Proses kontrolün hedefleri | |
3 | Proses kontrolde kullanılan sensörler | |
4 | Proses modelleme ve proses kontrol aracı olarak LabView | |
5 | LabView kurulumu ve kullanıcı arayüzü | |
6 | Gıda proseslerinde sıcaklık kontrolü | |
7 | Proses Kontrol Araçları ve Prensipleri | |
8 | Gıda proseslerinde basınç kontrolü | |
9 | LabView'de döngü ve case yapıları | |
10 | Gıda proseslerinde kalan materyal seviyesi kontrolü | |
11 | Gıda proseslerinde debi kontrolü | |
12 | LabView'de otomatik proses kontrol modellemesi | |
13 | LabView'de otomatik proses kontrol modellemesi | |
14 | LabView'de otomatik proses kontrol modellemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Robotics and automation in the food industry: Current and future technologies. 2012. Caldwell, D. G. (Ed.). Elsevier 2. Proses Dinamiği ve Kontrolu. 2012. Seborg D.E., Mellichamp D. A., Edgar T.F, Doyle F.J. ÇEVİRENLER: Tapan N.A., Erdoğan S. Nobel Akademik Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini süreci ya da ürünü analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemler için modern yöntemleri ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Gıda Mühendisliğindeki karmaşık problemlerin ve araştırma konularının incelenmesi amacıyla bir deneyi tasarlama, yapma, verilerini toplama ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve anlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; etik olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi. | ||||||
10 | İş hayatında, proje yönetimi, risk yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik konuları hakkında farkındalık. | X | |||||
11 | Gıda Mühendisliği uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği gibi konuların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
6. Ödev | 35 |
Toplam | 155 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |