Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gıda Pazarlama GDM 443 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlamanın temel ilkelerini açıklamak, gıda ürünleri pazarlamasında önemli kavramları ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde etkili olan hususlar konusunda farkındalık yaratmak
Dersin İçeriği Pazarlama ilkeleri, Tüketici Davranışları, Pazarlama Karması, Ürün, Fiyatlandırma, Tutundurma, Dağıtım, Pazarlama Yönetimi, Pazarlama araştırmaları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gıda pazarlamanın gıda mühendisliği alanındaki önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Gıda pazarlaması bağlamında tüketici ve pazar taleplerini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Gıda ürünleri pazarlaması bağlamında pazar çevresi faktörlerini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Pazarlama kurum ve kanallarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Ürün, fiyat, dağıtım ve promosyon stratejilerini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Gıda ürünlerinin pazarlanmasına ilişkin stratejileri oluşturur ve değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Pazarlama performansını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya giriş ve gıda pazarlaması
2 Pazarlama çevresi ve gıda pazarlamasını etkileyen faktörler
3 Pazar türleri ve Tüketici davranışları
4 Pazarlama araştırmaları ve gıda pazarlaması
5 Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve ürün pozisyonlama
6 Pazarlama karması ve yönetimi
7 Ürün yönetimi, gıda ürünü kavramı
8 Ara sınav
9 Fiyatlandırma stratejileri
10 Dağıtım kanal yönetimi
11 Tanıtım ve tutundurma faaliyetleri
12 Pazarlama yönetimi ve performans değerleme
13 Gıda pazarlamasında özel konular
14 Gıda pazarlamasında etik konular
Kaynaklar
Ders Notu Gıda Pazarlama Ders Notları
Ders Kaynakları Gıda Ürünleri Pazarlaması, Prof. Dr. Oğuz Yurdakul, Yrd. Doç. A. Ali Koç, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Genel Yayın No:121, 1997, Adana.

Modern Pazarlama, Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK, Prof. Dr. Şuayb ÖZDEMİR, Prof. Dr. Ömer TORLAK, Değişim Yayınları, 2012.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi.
2 Karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Gıda Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini süreci ya da ürünü analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemler için modern yöntemleri ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Gıda Mühendisliğindeki karmaşık problemlerin ve araştırma konularının incelenmesi amacıyla bir deneyi tasarlama, yapma, verilerini toplama ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve anlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, X
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; etik olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi.
10 İş hayatında, proje yönetimi, risk yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik konuları hakkında farkındalık.
11 Gıda Mühendisliği uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği gibi konuların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 12 12
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5