Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları PAP 106 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SEDA GÖKDEMİR EKİCİ
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. EMİNE BALCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Rekabetin yoğun olduğu pazarlarda tüketici davranışlarının tüketime yansıyan sonuçlarını anlatmak, örneklerle ve yaşanan tecrübelerle iş ortamında bu bilgilerin değerlendirilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Tüketici davranışları konuları ayrıntılı biçimde incelenmektedir. Bu bağlamda, güdüleme, algılama, kişilik gibi tüketimi etkileyen faktörlerin yanı sıra; karar alma süreci, satın alma ve satın alma sonrası davranışlar gibi tüketici davranışlarına ilişkin konular ele alınmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketici davranışlarına yönelik geliştirilmiş teorileri öğrenmek ve bunların pratik uygulamalarını anlamak Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
3 Tüketici davranışlarına ilişkin elde edilen bilgilerin nasıl değerlendirilebileceğini kavramak Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Tüketici davranışlarının tüketime yansıyan sonuçlarını anlatmak
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
2 Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
3 Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi ilişkisi Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
4 Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler-Öğrenme ve Bellek Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
5 Güdüleme ve İlgilenim/ Duyum ve Algılama Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
6 Tutumlar, tutumların değiştirilmesi ve duygular Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
7 Kişilik ve benlik/ Değerler ve yaşam biçimi Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
8 Sosyo-kültürel faktörler- Grup dinamiği ve danışma grubu/ Aile Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
9 Kişisel etkiler ve yenilikler Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
10 Devam/ Yarıyıl içi sınavı Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
11 Sosyal sınıf / Kültür Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
12 Tüketici davranışlarını etkileyen durumsal faktörler Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
13 Tüketici karar alma sürecinin yapısı Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
14 Satın alma ve satın alma sonrası davranışlar Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları
Kaynaklar
Ders Notu Ders notları
Ders Kaynakları Odabaşı Yavuz, Tüketici Davranışları, Media Cat yayınları,
İslamoğlu Ahmet Hamdi, Altunışık Remzi, Tüketici Davranışları, Beta Yayınevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3
4
5 X
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 4