Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Kültürü II | THO 432 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Dilek CANTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Töresi kavramını,tarihi süreçte uygulama şekillerini, Türk medeniyet tarihine olan etkisini, günümüzde sosyal normları nasıl şekillendirdiğini, günlük yaşama yön vermedeki hususiyetlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Türk kişiliği, ananevî hukuk, geçmişten günümüze cezayı gerektiren kusurlar, ürk kültür kalıpları, toylar, önemli gün ve geceler, nevruz, hıdrellez, Türk mantığı, Türklerin kâinat anlayışı, Türk misafirperverliği, komşuluk, günümüzde komşuluk ve hemşehrilik kurumları, Ahilik, yarenlik, akran cemaatleri, diğer dernekler... |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Töresinin özelliklerini ayrıntılı olarak anlatar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Törenin Türk milletleri üzerindeki etkisinin fikri ve ilmi nedenlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Binlerce yıldan beri kurumlaşan derneklerin kökeni açıklar. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Türk kültür kalıpları hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk kişiliği | |
2 | Ananevî hukuk | |
3 | Geçmişten günümüze cezayı gerektiren kusurlar | |
4 | Komşuluk ve hemşehrilik kurumları | |
5 | Türk kültür kalıpları | |
6 | Toylar, önemli gün ve geceler | |
7 | Nevruz, hıdrellez | |
8 | Türk mantığı | |
9 | Türklerin kâinat anlayışı | |
10 | Ahilik, yarenlik | |
11 | Akran cemaatleri, diğer dernekler | |
12 | Akrabalık Türleri | |
13 | İnanç ve inanış | |
14 | Geçiş Dönemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | KAFESOĞLU, İbrahim; Türk Millî Kültürü, Ötüken Yayınları, İstanbul, 1999. GÖKALP, Ziya; Türk Uygarlığı Tarihi, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 1991. GÖKALP, Ziya; Türk Töresi, Toker Yayınları, İstanbul, 2005. ÖGEL, Bahaeddin; Türk Kültürünün Gelişme Çağları, M.E.B., İstanbul, 2001. TURAN, Osman; Türk Cihan Hakimiyeti Mefkûresi Tarihi, Boğaziçi Yayınları, İstanbul, 2000. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 9 | 18 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |