Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi I | TBB 229 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Nilgün SAZAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin ses organlarına zarar vermeden nasıl kullanabileceğini kapsayan bilgi ve becerilerin öğretilmesi ve sanatçı adayı olan öğrencilerin, seslerini nasıl korumaları gerektiğinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi. 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. Müzik cümleleri ile uygulama. Postür kullanımının benimsetilmesi. Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğini öğrenirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Postür kullanımını çözümler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
5 | Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. | |
2 | İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi | |
3 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması | |
4 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması | |
5 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
6 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
7 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
8 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
9 | Postür kullanımının benimsetilmesi. | |
10 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
11 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
12 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
13 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ses ve Nefes Çalışmalarına Yönelik Eserler. |
Ders Kaynakları | Saip Egüz, Toplu Ses Eğitimi, Şadan Güvenir, Ses Yapısal İçsel bilincin oluşturulması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |