Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi II | TBB 228 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin ses organlarına zarar vermeden nasıl kullanabileceğini kapsayan bilgi ve becerilerin öğretilmesi ve sanatçı adayı olan öğrencilerin, seslerini nasıl korumaları gerektiğinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi. Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. Postür çalışmalarına devam edilmesi. 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
7 | Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi. | |
2 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi. | |
3 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
4 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
5 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
6 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
7 | Postür çalışmalarına devam edilmesi. | |
8 | Postür çalışmalarına devam edilmesi. | |
9 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
10 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
11 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
12 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması | |
13 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ses ve Nefes Çalışmalarına Yönelik Eserler. |
Ders Kaynakları | Saip Egüz, “Toplu Ses Eğitimi”, Şadan Güvenir, Ses “Yapısal İçsel bilincin oluşturulması”. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |