Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Asma Davul II | THO 310 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Erdoğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Asma davulun çalgısının icrasına yönelik motorsal becerilerin kazanılması. |
Dersin İçeriği | Zeybek, Karşılama, Horon, Halay, Bar davulların yöresel çalımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Asma Davul Çalgısını duyu organlarıyla tanır ve vücudunu hazır hale getirir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Verilen yöresel notayı kendi başına çalar örnekler. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Yöresel bir melodiye asma davulla uygun icra eder. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Elde ettiği becerilerle yeni gördüğü bir notayı deşifre eder ve çalar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Kazandığı motorsal becerilerle kendisi yeni bir kompozisyon yaratır. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Asma davul çalgısına ve asma davul notasyonuna genel bakış. | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
2 | Yöresel Zeybek ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
3 | Yöresel Zeybek ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
4 | Yöresel Halay ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
5 | Yöresel Halay ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
6 | Yöresel Bar ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
7 | Yöresel Bar ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
8 | Yöresel karşılama ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
9 | Yöresel karşılama ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
10 | Yöresel Horon ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
11 | Yöresel Horon ritimleri | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
12 | Egzersizler | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
13 | Egzersizler | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
14 | Genel Tekrar. | YILMAZ, Kerm Cenk. Asma Davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Görsel alan araştırmaları kayıtları. Asma Davul Eğitimi Ders Notları Kerem Cenk Yılmaz, Umut Erdoğan. |
Ders Kaynakları | YILMAZ, Kerem Cenk, ERDOĞAN, Umut, Mevcut Asma Davul Notasyonlarına Eleştirisel Bakış ve Öneriler, I.Uluslar Arası Türk Halk Oyunları Kongresi,Malatya,2012. ERGÖZ ,Hatice Selen,Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji Uygulama Kitabı I,Değişim Yayınları,İstanbul,2004. SAYAN,Erol,Ulusal Müziğimiz,Boyut Yayınları,İstanbul,2010 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |